Handboken

Våhlund, Elias

Lisa måste bo hos sin mormor i några månader eftersom hennes mamma jobbar i en annan stad. Problemet är bara att Lisa vantrivs något fruktansvärt i sin nya skola. Killgänget retar henne konstant för hennes utstående öron, och varje kväll somnar Lisa med händerna tryckta mot öronen, för att de förhoppningsvis ska sluta stå ut så mycket. En dag när Lisa, i vanlig ordning, blir jagad av killgänget rymmer hon in på biblioteket. Där, längst ner på en hylla, står en bok som liksom lyser. Lisa dras till hyllan och får fram boken som har det besynnerliga namnet "Handbok för superhjältar". Märkligt nog är inte boken registrerad i bibliotekets system, och bibliotekarien viskar till Lisa att det nog är så att handboken helt enkelt ska följa med Lisa hem och stanna där. Och i det ögonblicket börjar Lisas resa mot att bli superhjälten Röda masken! Fartfyllt, spännande och läckert om en liten tjej som...

Robert,Nick och Max har gjort ett nytt rackartyg denna gången blir jagades av en gorilla.
Dom retade gorillan med att hotade George kaninen.
Röda masken stoppar gorillan från att mossar killarna.

Dom retade gorillan med att hotade George kaninen.
Röda masken stoppar gorillan från att mossar killarna.

Boken handla om en helt vanlig tjej som blir en superhjälte.
Boken är rolig spännande och det fins flera delar.

Den här boken handlar om en tjej som heter Lisa och hennes mamma jobbar i en annan stad och då får hon bo hos hennes mormor. Det är ett killgäng som retar och mobbar henne för hennes öron. Lisa kommer till biblioteket och där ser hon en bok som lyser hon lånar den. Boken heter en Handbok för superhjältar.

Den var super bra och hon elev mobbad

Den var super bra och hon elev mobbad

Jag tyckte den var bra. För att den var spännande och rolig

jätte bra bok läs den de synd hon blev mobbad

Boken handlar om en tjej som heter Lisa. Hon är mobbad i skolan av tre killar bara för att hon har stora öron. Hon blir nästan alltid jagad hem efter skolan, men om hon har tur har hon tid att gå lugnt bara för att killarna fått kvarsittning.

Men en dag hade hon tagit det lite för lugnt, så då hann killarna komma ut innan hon var hemma och snabbt började de jaga henne. Hon sprang in på biblioteket där de inte skulle hitta henne och då såg hon en bok lysa rött. Den hette: Handbok för superhjältar. Hon tog med boken till där man lånar böckerna där hennes moster jobbade. Hon hittade inte boken på datorn så då lånade lisa den och fick det så länge hon ville.

Hon lärde sig superkrafter som t.ex flyga och super slagsmålsteknik. Hon ville lära sig animaliska men det var för svårt. Man fick bara lära sig 3 superkrafter i taget annars kunde hjärnan explodera, så stod det i handboken iallafall.

Boken är en superbra bok med både text och bild på varje sida. Den har fina och berättande bilder.

Lisa har även flyttat hem till sin mormor för att hennes mamma var på en resa. Lisa vill bara att hennes mamma ska komma och hämta henne. Hon hatade den staden och ville bara hem.

Så hon blev en superhjälte och stoppade brottslingar.

Spännande.bra.

Den var ganska spännande och lite rolig sen var den inte så mycket min smak

Jag tycker att det är en gätte bra bok. Det handlar om en flicka som blir mobbad av tre pojkar. Men hon löser det med sin superkrafter. Om man blir mobbad är det en stärkande bok.

den var bra och lätläst

Otrolig bra bok, gjord för personer som vill veta mer om superkrafter och otroligt bra.

Den är väldigt bra och den är fina bilder. Den är väldigt bra för barn mellan 8-11.

Lisa är en flicka som är 9 år. Tråkigt nog blir hon mobbad för sina stora öron. Hon blir mobbad av ett killgäng . Varje dag efter skolan jagar kilarna henne. Men allt förändras när hon hittar en bok i biblioteket. Boken heter HANDBOK FÖR SUPERHJÄLTAR. Så hon börjar plugga direkt till att bli en super hjälte.

Jag tycker den var bra .Charlie

Elakt att mobbas

Röda masken har precis klarat sitt första updrag! Men onkan tar inte slut följ med röda masken när hon hjälper ennu fler personer!!