Hämndens skugga

McDermid, Val

| 2012

Det finns en seriemördare som betytt mer än andra för profileraren Tony Hill, en samvetslös person som kan skapa större skräck än alla andra seriemördare: Jacko Vance. Nu är ex-kändisen och sociopaten tillbaka. Efter tio år i fängelse är Jacko galnare än någonsin och ute efter att hämnas på Tony Hill och kriminalinspektör Carol Jordan. Hämndens skugga är den sjunde fristående boken i serien om psykologen Tony Hill och polisen Carol Jordan, även kända från TV-serien Mord i sinnet.

2020-04-22

Riktigt spännande och känsloladdad. Det är något alldeles speciellt med serien om Jordan och Hill som får mig att sträckläsa och engagera mig djupt i karaktärernas öden.

Jan Banan

2015-05-02

Sådär!....Detta var min första bok av McDermid och jag fick blandade intryck. Ganska lättsam och man hittar som läsare snabbt in i handlingen. Tycker dock inte riktigt att huvudpersonerna agerar trovärdigt och storyn är lite för enkel för min smak. Jag ska ge Val McDermid flera chanser, det är hon värd, men denna stannar på betyget 2.

Anette Tunius

2013-08-03

Riktigt bra underhållnings deckare.

2012-08-29

Den här är bra och kan läsas fristående. Men tycker ändå att det är bäst att läsa "Under ingrodda ärr" först eftersom en hel del av handlingen baseras på denna.