Hämnaren

Öhrlund, Dag

| 2015

Iskall champagne, sexiga brudar och djävulska planer.Christopher Silfverbielke är tillbaka. Och han är på ett ovanligt gott humör. Christopher Silfverbielke - stjärnmäklare, mördare och psykopat - har frigivits ur fängelset och inlett en framgångsrik politisk karriär som kristdemokrat. Men på väg mot partitoppen måste han först undanröja några hinder för att återvinna svenska folkets förtroende och fullfölja sin plan. Många är de som ska få smaka på hans vedergällning - inte minst Jacob Colt, den en gång så skicklige polisen vars familj Christopher krossat, som nu, trött och lätt alkoholiserad, smider sina egna hämndlystna planer vid Europol i Haag. Till sin hjälp räknar Christopher systern Anna, som är skyldig honom mer än en gentjänst, men hon har något som hennes bror saknar - ett samvete. Och hon vill inte vara med längre. Vendettan driver genom Stockholms polishögkvarter och Östermalms...

Maria B

2020-07-28

Lyssnat på ljudboken. Kan inte låta bli att ryckas med och vilja fortsätta lyssna, men med en stor skopa avsmak. Extremt våldsamt och inriktat på sex, våldtäkter och droger. Kan inte låta bli att undra hur författarna kommer på allt...

Helena Emanuelsson

2018-09-25

Valentina

2018-08-23

Rå, mycket grym, men ändå med glimten i ögat.

Anna Andersson

2017-11-22

Toppen

Marina Pedersen

2016-10-11

Bäst

Ann Simonsson

2016-06-15

Grym- ruggig- sjukbra. Sauk så bra uppläsare.

Annika Sjöström

2016-02-18

INTE läsvärd...såååååååååååååååå dålig o smaklös

Monica Helmersson

2016-01-28

Man fasas över denna grymma människa man blir arg över hur han gör allt för få igenom sin vilja. Slutet var lite abrupt.

Sussie S

2015-12-13

Betydligt bättre än den föregående i serien.

Johan CB

2015-12-03

Kerstin Hellgren

2015-06-25

Alltför mycket sadistisk sex. Intriger hämtade från tidigare böcker. Jag har faktiskt tröttnat på silver Bielke.

2015-06-07

Jag tror att det räcker med Silferbielke nu! Men Stefan Sauk gör ett kanonjobb som uppläsare.

Anna Johansson

2015-06-07

Det är lika roligt som alltid att få läsa om Silfverbielke. Man sugs direkt in i den värld som Silfverbielke och Colt befinner sig i och som man som läsare känner mycket väl igen. Dock börjar jag tycka att historien om Silfverbielke börjar bli lite tunn och jag saknar Colt i denna boken, han är med alldeles för lite.

Precis som boken innan denna slutar denna med en cliffhanger. Hoppas att nästa bok blir den sista om Silfverbielke, men inte om Colt.

2015-04-30

Det här är författarparet Buthler & Öhrlunds tionde bok tillsammans, det är den nionde boken om polisen Jacob Colt, och det är den sjätte boken om psykopaten Christopher Silfverbielke. Och jag har läst allihopa.

Jag tycker mycket om serien om Silfverbielke, den är lättläst, fängslande, spännande och bra.

Men ibland så kan jag känna att böckerna hela tiden pendlar på gränsen (min i alla fall) till vad som är okej, med allt kvinnovåld, kvinnohat, och alla kvinnoförnedringar.

För alla morden i böckerna kan jag tycka är ?okej?, men allt detta sexuella övervåld och beskrivningar av Silfverbielkes njutning, blir nästan lite väl osmakligt ibland.

Fast jag vet ju att jag i alla fall helt säkert kommer att läsa nästa bok. För även denna bok avslutades ju med en cliffhanger, och jag måste ju bara få veta hur det kommer att gå, inte bara för Christopher Silfverbielke, utan också för Jacob Colt, och även Linda Schecker.

Så till er som har läst dom tidigare böckerna i serien, rekommenderar jag absolut denna bok.

Karin Löfstrand

2015-04-30

150429: Tyvärr måste jag ju erkänna att jag är fast i Silverbielke-serien. Denna bok håller egentigen inte måttet på samma sätt som 1:an och 2:an men spännande blir det ändå.