Hamilton beach

Olsson, Linda

Stark kärlekshistoria med oanade konsekvenserHelga drar sakta igen dörren till det hus hon bott i de senaste sju åren. Men innan hon lämnar huset för gott måste hon tillbaka till Hamilton Beach en sista gång. Hon vill ta farväl av den plats som hjälpt henne att överleva den överrumplande häftiga kärlek hon mötte i Paris åtta år tidigare. En kärlek som fick omvälvande konsekvenser i hennes liv. Ett älskat barn, ett lyckligt familjeliv i det lilla huset vid stranden och så en katastrof som slog sönder den nya idylliska tillvaron. Hamilton Beach visade sig bli en förlåtande plats utan krav. Hon har gått dit varje dag i nästan sju år. Men så mötte hon Wills, som hjälpte henne att fatta ett livsavgörande beslut.Hamilton Beach handlar om hur vi överlever eller inte överlever när det allra svåraste drabbar oss. Hur oförberedda vi är på våra egna reaktioner när katastrofen blir ett faktum,...

Kerstin Kolm

2023-01-16

En sådan fin bok- i finstämt lugn växer berättelsen fram om drömmar som grusas, sorg, saknad men främst om sökande efter avslut som ev kan bli en öppning för en fortsättning.

Idas Recensioner

2020-04-17

Jag har aldrig läst en så vackert skriven bok som denna. Alla detaljer, alla ord och alla meningar är genomtänkta och placerade på exakt rätt ställe. Redan på första sidan fångade Linda Olsson mig med sitt unika sätt att skriva, det är som att läsa en 246 sidors dikt som bara blir bättre och bättre för varje sida man läser.

Katarina Nord

2019-10-23

Vacker och annorlunda

Lena ss

2019-07-28

Linda Olsson skriver alltid så fantastiskt .
Underbart språk. Historier som fångar, även denna gång.
Bra bläs inläsning.

Jag har inte löst något från författaren innan så det blev en ny upplevelse. Denna bok har ett lugnt tempo med ett underbart vackert språk som flyter på. Berättelsen är stämingsfull, fil och lite sorglig. Normalt när jag läser en bok vill jag ha ett tempo, driv och att boken ska ta tag i mig direkt. Trots att denna bok inte var det jag brukar söka så drogs jag med i boken och blev berörd.

Varm, underhållande & vacker!

2019-06-29

Mmmm...jag bara njuter.
Som alltid ett så underbart språk.

Solveig Andersson

2019-06-10

talbok, storytel
En ny superb roman av Olsson som berör och lämnar efter sig en stor tillfredställelse hos mig. Läs den!

2019-06-04

”Hamilton Beach” av Linda Olsson är en väldigt finstämd bok. En bok om stor sorg och hur man kan ta sig ut ur sorgen.

Boken handlar om Helga som vill ta farväl av den plats som hjälpte henne att överleva den stora katastrofen som slog sönder hennes liv.

Författarens första bok ”Jag vill sjunga dig milda sånger” är en av mina favoritböcker och språket i denna ”Hamilton Beach” är precis lika vackert. För hon skriver vackert, Linda. Orden liksom bara flyter fram och det blir ett så fint sammanhang. Boken får mig att tappa andan för ett ögonblick. Den får mig att le och den får mig att fälla tårar. Det är en väldigt bra bok! Och jag rekommenderar den varmt!