Halvblod

Aveline Johansson, 22 år, lever med ett hjärta skört som glas. Det stillasittande livet har gjort henne till en enstöring som umgås mer med rollkaraktärerna i sina böcker än med verkliga vänner. Men efter att ha råkat höra ett samtal mellan sina föräldrar, ett samtal hon vet att hon aldrig borde hört, förändras hela livet. Plötsligt befinner hon sig på flykt med den enda personen som vet vem och vad hon egentligen är. Men kan hon lita på Billy? Eller är hon i större fara med än utan honom?"Halvblod" är den första delen i en vampyrtrilogi, som tar med dig på en hisnande resa mellan gott och ont. Men vad är egentligen vad?"Jag älskar hur Sofie Johansson suddar vid gränserna för gott och ont och hur Aveline tillåts gå över dem vid upprepade tillfällen."Helena Hagelin, Fiktiviteter http://www.fiktiviteter.se/

Karin Söder

2016-06-16

Trots en bra historia så klarar jag inte av att läsa på grund av det infantila och hemska språket. Nej, jag kommer inte att läsa de andra delarna i trilogin.

Therese Lindskog

2013-12-08

Detta är en bok som jag verkligen gillade och fastande totalt i. Gillar att Sofies vampyrer inte är snälla, puttenuttiga och människoälskande. De dödar människor och skäms inte för det. En bra fantasy.

Finns lite kvar att önska men jag slukade boken och fortsatta raskt över till del 2 i serien.

Jenny Eriksson

2013-11-02

Här kan ni läsa min recension: http://jenny.jennytranslation.com/2013/11/02/halvblod/

Var bra och till stor del spännande men för "ingående" i allt. Jag gillar mer böcker som lämnar plats åt läsaren så man själv får skapa sig en bild över karaktärer, miljö m.m. Men i sin helhet - bra. Dock p.g.a. för mycket ingående detaljer (enligt mig) får den bara en 3:a.

Sara Johansson

2013-03-03

De blir 3,5-4 för denna boken. Kul att författaren bor i ens hemstad. Boken va bra o spännande men för "ingående" i allt, hade gärna kapat bort 100-150 sidor.

Jag gillade denna bok den var lättläst och sidorna bara flöt fram.
Men det vart inte en 5a från mig för jag tycker inte att den höll enda fram.

Josifin Bergström

2012-04-05

Bra bok, som fångar ens hjärtan.