Hälsningar från havets botten

Och så plötsligt, nästan helt utan förvarning, lägger hon en hand runt min nacke och pressar sina läppar mot mina. Mitt hjärta slår ursinnigt när vi kysser varandra. Fan vad vi kysser varandra. Det är första dagen på gymnasiet och när Fille får se Hanna är det som om tiden stannar. Det är ju hon! Som stal hans hjärta och tog det med sig när hon flyttade från staden i fjärde klass. Som alltid var smutsig och hade trasiga kläder men de mest fantastiska ögon han någonsin sett. Nu är hon tillbaka och Fille faller handlöst, igen. Det blir början på en trevande men fantastisk kärlekshistoria som bultar av hjärta, sorg och hudlöshet. Och samtidigt pågår det vanliga livet - med frånvarande föräldrar, sena festkvällar, promenader i duggregn, mer eller mindre genomtänkta hångel, svettiga replokaler och kompisar i trubbel. Hälsningar från havets botten är en berättelse om att välja sin...

AC;
Hälsningar från havets botten, vart ska jag börja? Det är en mycket trevlig, träffande och välskriven bok som dessutom bjuder på lite "kuligheter" och mycket vardag. Olikheter som kan passa så bra ihop, sorg, osäkerhet och vänskap. Kärlek, massor av kärlek och mer vänskap.

Christina Lindström jag vill ha en uppföljare och jag tror att du förstår varför.

Har du inte läst läs! Hos mig både rann tårarna, minnen kom till ytan som jag glömt bort och jag satt och log som en tönt men var gör det. En fantastisk läsupplevelse som jag nästan önskar oläst bara för att få läsa den på nytt.

Det finns lärarhandledning till för dig som önskar läsa med elever i skolan.