Hälsa på recept: Träna smartare, må bättre, lev längre

Hansen, Anders

| 2014

Träning = medicin Medicinska mirakelkurer visar sig nästan aldrig hålla vad de lovar. Fysisk aktivitet är det lysande undantaget! Dagens forskning visar nämligen tydligt att regelbunden träning inte är något annat än just en mirakelkur som inte bara gör att du går ner i vikt och får bättre kondition och styrka. Genom att röra på dig kan du både förebygga, behandla och i vissa fall bota sjukdomar som diabetes, hjärt-kärlsjukdom, cancer och depression. Men det slutar inte där, din träning kommer också att ge dig mer energi, förbättra din sömn, göra dig mer koncentrerad, stärka ditt minne och immunförsvar. Dessutom kommer du inte bara att leva längre - du blir yngre rent biologiskt! Men hur ska du röra på dig för att få alla fördelar för hälsan? I den här boken presenterar läkarna Anders Hansen och Carl Johan Sundberg allt du behöver veta om den senaste vetenskapen kring träning och...

Lotta Lettenström

2015-05-29

Bra skriven om något som faktiskt är viktigt! Mer och mer soffpotatisar blir det i världen. Här förklaras olika typer av träning och vad de ger men även att en promenad på en halvtimme utgör en vinst.

Kim M. Kimselius

2015-04-06

En intressant bok, som trots många faktatermer är lätt att förstå, eftersom allt förklaras bra.

Den här boken berättar om hur du ska röra dig för att få mer energi, bättre sömn, bli mer koncentrerad, stärka ditt minne och immunförsvar. Inget av detta var direkt nyheter för mig, men det är alltid bra med påminnelser, för vem vill inte leva länge.

Något som man också gör om man tränar rätt, enligt boken.

Klart läsvärd!

Kim M. Kimselius

2015-04-06

Något som man också gör om man tränar rätt, enligt boken.

Klart läsvärd!