Hallon och hat

Wennström, Annica

| 2008

Det är juli och de hallon som inte plockats jäser. Samtidigt med sommarens tunga och söta doft gror någonting annat. Kärleken drabbar några, andra blir övergivna och hatet ligger snubblande nära den tidigare kärleken.Liselotte drömde om en ny kärlek, men när hennes förhoppningar grusas kastar hon sig in i arbetet. Hon fortsätter att överraska både sig själv, sina vänner och företagarna i Östersund. Hon är full av idéer som går lättare och lättare att genomföra. Men när dottern Sandra fäster sin kritiska tonårsblick på henne inser hon att hon inte längre kan undvika de svåraste frågorna. Var det så här hon tänkt sig livet? Vart tog kärleken vägen?Susanne och Håkan kämpar vidare för att deras nya ömtåliga relation ska accepteras. Anita känner hur marken skälver under henne när hon utmanar allt hon någonsin trott på. Hur klarar hennes man Börje de omvälvande förändringarna? Linda...

Lysande, underhållande & gripande!

Jag har läst/lyssnat på de andra så självklart måste jag lyssna på slutet också. Trion är helt klart värd att lyssna på, Callin Öhrvall Delmar har en trevlig röst som passar sig till denna typ av bok. Det handlar om relationer mellan de olika i Familjen kring La Stella, jag gillar att även de äldre får ta plats i boken. Slutet kanske blir lite väl tillrättalagt men jag kan inte tänka mig det på något annat vis heller.

Karin Källerholm

2012-08-05

Vardagsliv och med det hög igenkänningsfaktor. En " vill läsa mer och känna dem bättre" bok.

Elias Chougui

2012-04-29

Blä, en av de sämsta jag läst!!!

Maria Klamas

2011-12-06

Tredje boken smakar lika gott som de tidigare två! Recepten verkar ljuvlilga, måste testa och berättelsen om familjen fortsätter med deras vardagliga händelserika liv med funderingar, tvivel, beslut som ska fattas! Me like!! Kan inte sluta läsa och då blir timman sen på natten, ett bra betyg minsann! Enda smolken i glädjebägaren är att det bara är en bok kvar... nästan så man inte vågar börja läsa den...

Maria Stensson

2010-05-25

Hyfsad bok, men något lam handling. Inte alls lika bra som första och andra boken. Blir mest irriterad på alla recept, är det en kokbok jag läser eller?

Ullis N

2010-03-14

Först en tacksamhetens tanke till författarna som förstår att man kanske har läst x antal andra böcker sen man läste den förra delen i serien. De väver in en prolog naturligt i berättelsen så att man snabbt är tillbaka där man slutade.
Ett stort minus dock är titlarna och de fåniga namnen på recepten i boken. De sänker intrycket till en puttinuttnivå, vilket inte stämmer överens med det övriga innehållet.
Detta är inte hög litteratur, men det är också långt ifrån kiosklitteratur. Vill man läsa om relationsproblem som engagerar utan att bli tungt, vill man krypa in i någon annas verklighet en stund, så ska man läsa deras böcker.

Therese Forss

2010-01-28

Myslitteratur - avkoppling som inte kräver något större tankearbete

Anna Hallqvist

2009-10-12

Hallon och hat visar hur nära det är mellan kärlek och hat, både för barn och vuxna. Hur gränserna snabbt kan suddas ut och ersättas av annat. Så mycket igenkänningsfaktor ibland så jag blir rädd.
Det är det som gör böckerna så förbannat bra. Man har varit med om en del av det själv och på något sätt lyckas författarna sätta ord på känslorna, och smakerna.
Små livsöden helt enkelt