Hål i huvudet

Jägerfeld, Jenny

| 2006

En av mina favoritböcker som jag läste för första gånge för några år sedan. Kunde känna igen mig i delar av Minou.
och både skrattade och grät mig igenom boken.

Klara Gottlieb

2013-06-25

så braaaa

Elin Gry

2013-02-13

Boken är grymt rolig och Minou är verkligen charmig. Men jag tycker att sista fjärdedelen bara är onödig och det förstör boken. Jag tycker inte boken har en röd tråd över huvud taget, den skulle slutat tidigare och bättre.

Malin H

2012-11-28

Yey! Rolig, smart! Gillar kroppsligheten. Gillar språket. Eventuellt lite många trådar. Och känns lite daterad, framförallt pga allt rökande överallt. Mkt popkulturella referenser, gillas!

Ida

2012-10-03

jag kom kanske 70 sidor. jag förstår inte historien. han dunpar henne och sen då? nej, denna var bok passade inte mitt tycke.

Elsa Es

2012-05-29

Ungdomsbok. Bra men jag är inte målgruppen.

Johanna Lundin

2011-06-27

Minou blir dumpad av sin otrogne pojkvän Isak via ett kassettband. Hennes värld faller samman och hon sticker till Spanien. Den hä boken var bättre än Här ligger jag och blöder. Jag börjar bli trött på Jågerfelds psykologiska utläggningar i hennes böcker dock, yrkesskada då hon är psykolog till vardags.

AnnSo J

2011-06-12

Det kändes INTE som en ungdomsbok! Tyckte om den här!

Sofies bokblogg

2011-01-17

Jahopp, det var den... Läs mycket hellre författarens Augustprisvinnare "Här ligger jag och blöder", den är mycket bättre!

Lotta Berling

2010-04-03

Lättsmält och ganska enkel såväl språkligt som sett till handling och karaktärer. Helt ok, men inget som lämnar spår hos mig.

Nicklas Centring

2009-06-14

Jag har träffat författaren men hon vägrade att berätta hur mycket av boken som återspeglade hennes liv!