Guldklockans tid är förbi

Det kommer ständigt nya teser om hur man bäst driver ett framgångsrikt företag. Från att ha fokuserat på produkten och kunden är det nu många som inser att det är kompetensen i företaget som gör skillnaden. När medarbetarna är hjärnor snarare än armar är betydelsen av att ha de bästa ombord avgörande.Boken "Guldklockans tid är förbi" handlar om framtidens utmaningar när det gäller kompetensförsörjning och de nya förutsättningar som väntar för chefer, företagare och arbetsgivare. Att göra som man alltid har gjort håller inte längre. Företag som vill anställa talanger måste se till att deras jobb blir åtråvärda och erbjuder något mer än bara bra arbetstider och hög lön. Tiden är förbi då man stannade hela sitt yrkesverksamma liv på en och samma arbets­plats, och efter 25 år fick en guldklocka för lång och trogen tjänst. Numera handlar jobbet mycket mer om självförverkligande än om förvärvsarbete...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok