Gul utanpå - snabbläst (Bok + Ljudbok)

Lundberg, Patrik

| 2016

Patrik är adopterad och söker sina biologiska rötter i Korea genom att åka dit och studera. Han får nya vänner, nya perspektiv på sitt liv i hemma i Sverige och nya upplevelser i sitt födelseland. Dessutom får han träffa sin biologiska familj som är stor och brokig.När Patrik Lundberg kom hem från sin resa till Sydkorea skrev han boken Gul utanpå som handlar dels om adoption, dels om identitet och utanförskap. Denna version är en lättläst och snabbläst bearbetning av originalboken, och med den vill Patrik nå en helt ny grupp läsare med sin humor, sitt allvar och sin berättelse.Boken är en självbiografi och kom ut första gången påRabén & Sjögren 2013.

Sara Hellberg

2020-05-28

Svag trea. Trots angeläget ämne känns den grund. Språket imponerar inte heller.

Klara Klingspor

2013-03-21

En komisk, känslosam resa får vi följa med på. När författaren besöker Korea, möter sin biologiska familj och alla känslor på vägen. Läs den! Rekommenderas varmt!

FranZone c”,)

2013-03-05

Boken fick *** men låtlistan fick *****!

Ingrid F

2013-02-18

Bra bok om adoption och det vuxna barnets känslor kring mötet med sina biologiska föräldrar. Ibland känns den lite väl uträknad, som att den följer en förutbestämd dramaturgi. Och så gillade jag ej de sexuella inslagen, kändes liksom fel på något sätt. Annars är den bra och läsvärd. Särskilt om du är intresserad av frågor som rör adoption och identitet så klart.

Lina Zackrisson

2013-01-24

Potential till stor beröring men når mig aldrig riktigt.