Gudars skymning

De fem elementen presenterar en alternativ sanning om vårt ursprung och visar världen ur en annorlunda synvinkel, i en egen tolkning av mytologin. Första delen, De Ursprungliga, släpptes i slutet av 2017. En bok om att vara sig själv, om att samarbeta, om att ta vara på allas olikheter som tillgångar. Andra delen, Gudarnas skymning, kommer våren 2018 och handlar om inre styrka och mod att stå upp för det man tror på. Allt sätts på prov när Regina, Odal, Svala och Pål ska möta fienden. Deras träning är fullbordad, men är de redo?

Sven Öhman

2018-07-11

Mycket bra svensk fantasy

O.M.G. Spännande och under ytan lurar ett FANTASTISKT budskap om att vi alla är lika värdefulla. Går att läsa fristående, men ger ännu mer inblick om man även läser De Urpsrungliga. Jag börjar förstå hur allt i världen hänger ihop och längtar till del 3.

Safir Siekas

2018-07-04

Det här är del två i serien De fem elementen, och den är till och med bättre än den första delen. Jag trodde inte det kunde bli bättre! Helt fantastiskt skrivet. Det är inte ofta man får läsa sådan här bra svensk fantasy.

Hanna Olausson

2018-07-04

Jag vill berätta att den här bokserien har hjälp mig att hitta min inre styrka, är så tacksam.. Den har påverkat mitt liv. Redan på första boken kände jag att jag hittade nytt hopp. Tack för en fantastisk story. Ser fram emot nästa bok :)

Erik Horizon

2018-05-09

Uppföljaren till De Ursprungliga håller måttet och är till och med bättre än första delen! Här får vi följa med Odal, Regina, Svala och Pål när de ger sig ut på sitt uppdrag. De stöter på den ena faran efter den andra och det är spännande precis hela tiden när huvudpersonernas olika förmågor sätts på prov. Omtumlande twistar och tankeväckande avslöjanden. Slutet ger en aha-upplevelse!

Det här är andra delen i De fem elementen, men den har många referenser till tidigare händelser så det går bra att läsa som en fristående del. Även om den första boken ger ett mer djup till bakgrunden och gör att man lär känna karaktärerna bättre.