Gudarnas skuld

När Mickey Haller får ett sms, "Ring mig ASAP - 187", gör nummer­koden för mord honom omedelbart uppmärksam. Mordfall har de högsta insatserna och de största arvodena. Haller får reda på att offret var en tidig­are kund, en prostituerad han trodde att han hade räddat från livet på gatan. Tydligen var hon tillbaka i Los Angeles i sina gamla kretsar. Haller hade inte räddat henne - kan han ha varit den som försatte henne i fara? Hemsökt av spöken från det förflutna måste Mickey arbeta outtröttligt för att försöka rentvå sig själv.

2018-11-13

Jag älskar berättelser om rättegångar om de är välskrivna, och det tycker jag att den här boken är. Lite seg att komma in i kanske och det skulle krävas större djup för ett högre betyg. Ett exempel på att försvarsadvokater har ett viktigt syfte i grund och botten.

Asian Dawn

2018-04-30

Älskar flera av Michael Connelys böcker om Harry Bosch. Denna bok handlar om hans bror. Hade väldigt gärna läst om honom, men fixar tyvärr inte att boken är skriven i "jag"-form. Vet inte om det har med den svenska översättningen att göra, men upplever att det blir otroligt styltigt och svårt att komma in i boken när var och varannan mening börjar med "jag tog upp min telefon...", "jag nickade...", jag fortsatte...", "jag reagerade...", "jag tog upp ett block...". Storyn tyckte jag inledningsvis var spännande, o kul att få en inblick i en försvarsadvokats liv, men kom bara till sidan 51 innan jag gav upp - därav mitt väldigt låga betyg.

Ulf Pettersson

2016-11-01

finner ingen röd trådd, spretig svårföljd, en besvikelse

Marianne Strandberg

2014-09-20

Rätt seg, men den tar sig mot slutet. Så det blir en svag trea.

Thommy Stenström

2014-08-07

Ännu en oerhört välskriven bok från Connelly.

Men ingen Bosch denna gången ( bara en liten skymt av honom).

Nej här får vi återigen se Mickey Haller och hans kamp för rättvisan. Denna gången ska han försöka bevisa att en för mord på en prostituerad, är oskyldig.
Inte helt enkelt och riskfritt.

Jan Banan

2014-07-11

Även om jag föredrar Bosch före Haller, så kan man inte förneka Michael Connellys otroliga yrkesskicklighet. Här levererar han ännu en genuin spänningsthriller och det är bara att buga och bocka!

2014-06-26

Tyckte den var tråkig i jämförelse med alla andra Haller som jag tyckt varit spännande. Den var seg att läsa och kändes helt enkelt lite meningslös.