Gudarnas drottning

Hurtig, Caroline

"Rädda din värld Mirele... eller låt den brinna." Kriget sprider ut sig genom landet, men Mirele utkämpar en egen strid. Jakten på gudarna blir inte så enkel som Mirele först trott. När vetskapen om relikerna förändrar alla deras planer, måste hon tänka om. Kronan, staven och manteln är nycklarna till gudarnas fängelse men tillsammans ger de en obeskrivlig makt till bäraren. Hennes far vet detta, och han förföljer henne, allt för att kunna ta relikerna ifrån henne och förhindra att hon befriar de sista gudarna. Gudarnas drottning är andra delen i serien om De sista gudarna.

Jag älskar verkligen Gudarnas drottning. En fantastisk bok!

Det här är andra boken om Mirele i serien De sista Gudarna av Caroline Hurtig.

Alltsedan jag läste den första boken av författaren har jag skrivit lyriskt om hennes böcker. Caroline Hurtig skriver magiskt, hon tvinar ihop händelserna med ord som fängslar och drar dig in i handlingen. Det känns som om du är på plats och är delaktig i det som händer.

Efter att ha läst många fantasyböcker med dåliga, abrupta slut slog jag igen Carolines bok med en nöjd suck. Så bra! Nu väntar jag med spänning på nästa del i serien.

Genom hela boken flödar magin, inte bara genom händelsen, utan även genom Caroline Hurtigs magiska ord som väcker boken till liv och gör den levande. Läs den!

sannareads

2019-12-04

"Man lär sig med tiden att navigera i mörkret, man kan inte alltid räkna med att ljuset är med en."

"Gudarnas drottning" är en bok som är spännande från första till sista sidan. Jag tyckte verkligen om "Mirele Dangin" men måste säga att den andra boken i serien höjer nivån ytterligare.

Hurtig skriver på ett otroligt välformulerat och vacker sätt som får sidorna att svepa förbi, samtidigt känns hennes karaktärer så äkta att man som läsare verkligen känner deras känslor.

Världsbygget är fantastiskt och alla olika familjer och dess olika förbannelser är helt enkelt klockrent! Mirele Dangin är en fantastisk huvudkaraktär som känns mänsklig och i denna bok får vi verkligen lära känna henne på djupet. Samtidigt lär vi oss mer om Julien, Florian, Gabriel och de andra karaktärerna. Men alla saker är inte positiva...

"Gudarnas drottning" överraskar mig om och om igen vilket gör det omöjligt att lägga ifrån sig den. Kapitlen är korta och fyllda till bredden av action, kärlek, spänning och äventyr. Karaktärernas känslor spirar och hjärtan krossas...Det är omöjligt att få grepp om vem Mirele kan och inte kan lita på.

Detta är andra boken jag läser av Hurtig och jag måste säga att hon är påväg att bli en favoritförfattare. Karaktärerna, sättet hon skriver på och världsbygget är trollbindande.

⭐️ "Gudarnas drottning" av Caroline Hurtig får av mig 5/5 stjärnor!