Gudarnas blod: Kejsaren V

Iggulden, Conn

| 2014

Roms stora hjälte, Julius Caesar, har brutalt mördats av de allierade som han hade mest förtroende för. Hela nationen sörjer sin ledare. Men mördarna har inte räknat med Caesers adopterade son, Augustus Caesar. Han slår sig samman med sin främste rival, Mark Antony, för att kräva vedergällning från förrädarna och hämnas sin faders död. Hans främsta hat är riktat mot Brutus, Caesars barndoms vän som nu är ledare för konspiratörerna Liberatores. En mycket blodig hämnd väntar, där ingen kommer att dö en naturlig död. Minst av allt Brutus ... Gudarnas blod är den femte och sista delen i serien om Julius Caesars makalösa liv i den hyllade Kejsaren-serien som började med Roms portar, Kungars död, Svärdens fält och Krigets gudar. Böckerna har varit mycket framgångsrika i Sverige och har också blivit en stor internationell succé.

Gustaf Mathsson

2020-03-20

Spänning och fart, bra historia med kunskap

Gustaf Mathsson

2020-03-20

Spänning och fart, bra historia med kunskap

Jonas Qarlsson

2019-08-01

Episk bok, första gången i bokserien som jag inte kan lägga ifrån mig den. Ser fram emot nästa!

Julia Gedin

2019-02-04

elinore järlehag

2016-03-21

Varje gång jag läser Conn Iggulden får jag för mig att bygga en tidsmaskin! Så bra skrivet att jag också vill bli romare! Älskar blandningen mellan riktig historia och fiction. Bra handling om Julius strider i Gallien.

Karin Löfstrand

2014-05-16

140516: Har gillat Iggulden tidigare men denna gång blev det inte lika bra som vanligt. Jag hade velat ha lite mer personligt om Octavianus såsom det var i serien om Julius.

M W

2012-12-12

Bra

2010-07-25

Mycket namn att hålla ordning på, men så bra!!!

miles andreas

2010-03-26