Gryningstimmen

McKinley, Tamara

| 2011

Ett överraskande arv, en gammal familjehemlighet, en kärlek som vägrar att dö Fleur och Greg MacKenzie tycks ha fått allt. De är unga, vackra, framgångsrika och djupt förälskade. Fleur arbetar som arkitekt, Greg är kirurg och de bor i Brisbane, Australien. De borde vara lyckliga, men det finns ett känsligt problem. Greg, som haft en svår uppväxt, vägrar att skaffa barn. Varje diskussion om saken tär alltmer på äktenskapet, och efter ett ovanligt uppslitande gräl lämnar Greg hemmet. Fleur vet inte om brytningen är tillfälligt eller definitiv och framtiden ter sig med ens oviss. Men mitt i det känslomässiga kaoset händer något som delvis ger henne annat att tänka på. Det kommer ett brev från en juristfirma. Innehållet är minst sagt överraskande. Det visar sig att hennes pappa haft en äldre syster, Annie, som nu låtit Fleur ärva allt. Egendomen omfattar bland annat en ranch, Savannah...

2019-02-24

Är romanen verkligen författad av McKinley? Här finns inga miljöskildringar, som ju brukar vara hennes styrka. Personerna beskrivs enbart efter utseende och de reagerar enfaldigt, samtliga. Ibland upplever de sig vara i en häxkittel, och det gör jag som läsare.

Therese A

2017-11-24

Den var helt okej men precis som någon annan skriver så känns det som att författaren har fått bråttom att avsluta. Inledningen kunde ha gett så mycket mer i slutändan. Finns mycket bättre böcker av samma författare.

Monica Carlsson

2015-08-08

Förutsägbar men lite trevlig.

Anna Hedstrand

2015-06-29

Bra bok, en bra handling,spännande

Katarina Strid

2014-11-18

Har lite svårt att bestämma mig för betyg...jag verkligen sträckläste boken och tyckte jättemycket om de olika historierna i början. Men sen var det som att författaren plötsligt kom på att - oj nu måste jag snabbt avsluta boken och knyta ihop den - det blev liksom lite abrupt och flera trådar lämnades lite hafsigt. Det får bli en stark trea.

Maritha .

2014-09-03

Ytlig och förutsägbar. Känns som att författaren inte ansträngt sig alls utan slarvat och hastat sig igenom historien. Och den sista lilla twisten i slutet var spiken i kistan för min del.

Merja A

2013-08-13

Underhållande och lättläst om familjehemligheter och kärlek. Inte den bästa romanen av flera som jag läst av författaren.
Min favorit är "Matildas sista vals". En stark trea för den här boken!

Carina Svensson

2013-07-05

Hade svårt att slita mig från den här boken! :) Gillade författarens sätt att skriva och kommer helt klart att läsa mer av henne! :)

Helena Nielsen

2013-06-12

Inte en av hennes bästa. Känns som den är snabbskriven.

Erika Emanuel

2013-04-18

Härlig må bra bok. Möjligen en aning förutseende.

Cecilia Grip

2013-03-21

Varning för Sträckläsning! Helt underbar bok!!

Ethel Åslund

2012-07-23

Tredje och sista boken i romantikpaketet jag vann här på Boktipset. Det är bara att konstatera att den inte var något för mig (skall lämnas vidare).
Ett antal rika och vackra personer i Brisbane. Familjekonflikter. Ett stort arv, som får familjehistorian att komma i dagen.
Inga personer som engagerar. Och konflikterna löstes väl enkelt. Har inte känslan av att författaren orkat jobba med boken. Lättläst, men lämnar bara en fadd eftersmak