Grey - Femtio nyanser enligt Christian

James, E L

| 2015

I Grey får vi följa skeendena i Femtio nyanser av honom genom den gåtfulle Christian Greys ögon. Första mötet med Anastacia Steele och hur hon bokstavligen vänder upp och ner på hans välordnade och kontrollerade tillvaro. Genom Christians egna ord och tankar får vi nu återuppleva E.L. James fantastiska kärleksberättelse som fascinerat miljontals läsare runt om i världen. Christian Grey kontrollerar allt i sitt liv. Men trots framgång och pengar är hans värld tom och innehållslös fram till den dagen då Anastacia Steele bokstavligen ramlar in på hans kontor och in i hans liv. Han försöker glömma henne men får istället uppleva känslor han tidigare aldrig ens varit i närheten av. Som ingen annan kvinna ser hon på sitt blygsamma sätt rakt igenom honom, förbi alla pengar, förbi alla framgångar och rätt in i hans iskalla sårade hjärta. Kommer kärleken till Ana att skingra...

Jenny Kallin

2022-12-30

Har du läst bokserien så är denna bok onödig..

Jenny Kallin

2022-12-30

Har du läst bokserien så är denna bok onödig..

Elisabeth Svensson

2018-08-10

Näää kändes bara som om jag läst boken innan. Och i stort sett hade jag ju det. Nästan kopia på första boken.

Liza Stöllman

2018-03-20

Z

Karoline Norheim

2017-06-18

En väldigt bra bok man får en helt annan bild av grey så bra! Älskar hela bokserien!

Alexsandra Larsson

2017-06-02

Matilda Norberg

2016-06-22

Tror jag tycker bättre om den här versionen än originalet (vilket jag också älskar)

Madeleine Larsson

2016-06-11

Bättre än första boken, får en helt annan bild av Mr Grey! Hellre denna än böckerna ur Anas perspektiv.

Erica S

2016-04-17

Riktigt bra bok. Som de andra tre böcker.. rolig serie oxå.. alla har fått 5/5 av mig.. Love it<3

Sara AK

2015-11-16

Hade svårt att ta mig igenom boken, tyckte det var lite tråkigt då man hela tiden visste vad som skulle hända. Hans egna tankar kändes inte som något direkt nytt heller tyvärr. Besviken.

Långtråkig och alldeles för lik den första i serien. Men ändå intressant å få lära sig mer om Christians förflutna som delvis förklarar hans rädslor att bli rörd vid etc.

Maria Klamas

2015-08-28

Boken handlar om relationen mellan Ana och Christian sett ur Christians perspektiv... Det är inte lätt att ta någon annans perspektiv, vi kan bara försöka utifrån hur vi tror och tänker... jag gissar att James hade en tämligen bra bild av Christian som karaktär när hon skrev de första böckerna och det ligger antagligen till grund för denna bok... Boken börjar trevande tycker jag... det känns som om James fastnar i en bild av hur vi tror att män tänker och känner... det fångar mig inte, känns inte trovärdigt... men ju längre berättelsen kommer desto mer griper den tag i mig... hur han känner, hur han tänker, hans rationalitet, hans strävanden i livet och kanske framför allt hur mycket han faktiskt älskar Ana, även om han gör allt för att dölja det både för henne, men kanske främst för sig själv... att älska kräver uppoffringar, det kräver att man ger sig ut på slak lina, att man vågar hoppa... det kräver stort mod... Boken blir gripande i hur svårt det är med relationer, och hur svårt det är att älska sig själv och att det är grunden för att kunna älska någon annan... Det enda som retar mig genomgående i boken är att Christian inte gillar att Ana kallas Ana... han vill kalla henne Anastasia... men ändå så tänker och säger han Ana... hmm där borde du tänkt till James ;-)