GREAT AND TERRIBLE BEAUTY

Bray, Libba

| 2005

Combining a historical setting, a supernatural theme and a compelling and likeable heroine, this is a novel for teen girls.

Denna bok var bra tycker jag "Läs så förstår ni"

Anna-klara Akar

2012-09-06

En av mina absoluta favoriter i fantastik. En gotisk berättelse om en ung kvinna/flicka som hamnar på internatskola och där vänskap, rivalitet, kärlek och magi hör till ingredienserna. Gillar man Cirkeln kan denna passa. Jag har bara läst del ett.

Helena Hallin

2012-04-20

Helt okej bok ser fram emot fortsättningen

Iris Eriksson

2011-06-24

en jätte bra bok! Den var lite seg i början, och man tyckte att hon aldrig riktigt "kom igång"... men den blev jätte bra senare! Jag hade bestäm mig för att läsa ut den nästa dag, men så hade jag kastat en blick på en mening och efter två timmar så hade jag läst ut den... ^^' haha...

Natasha Illyés

2010-10-18

Författaren verkar inte veta vad det är hon vill berätta om. Ett gäng småaktiga tonåringar och så en släng av harlequin och magi. Många sidor å lite innehåll.

Cajsa Holm

2010-08-14

ENASTÅENDE!!!!!!!!!!!!!!

Charlotta Rylander

2010-02-19

Svenska titeln är rätt mesig. Den engelska titeln är bättre A great and terrifying love. Men England under slutet av 1800-talet, internatskola och magi.

Madelene Helgesson

2009-10-06

Överraskande bra. Men historien är lite klyschig. Charmig och kul läsning för ungdomar.

Frida Niss

2009-06-14

Den här serien är jättebra!! Hjältinnan är osäker, naiv och ibland lite för trög för min smak. Ändå är hon självständig, stark och modig. Man är aldrig riktigt sams med henne, men det är det som går boken så trovärdig. Alla karaktärerna har ett djup som tar tid för läsaren att se, vilket gör att man kanske inte alltid tycker att Gemma (huvudpersonen) väljer rätt folk att ha omkring sig, men i vilket fall som helst så är serien extremt bra enligt mig.