Gräddhyllan

Eldestrand, Elin

Charlie är nyförlovad med Erik och den glänsande ringen på hennes finger får hela Luddinge att kyssa marken hon går på. Som om det inte är nog har hon fått korn på ett tjusigt jobb, men den nye överdirektören erbjuder henne ett jobb som innebär att lyfta på kjolen när helst hans lustar faller på. Men en pilsk överdirektör är långt ifrån Charlies enda problem ? Eriks mor är fast besluten att göra sin son arvlös om han gifter sig med Charlie. Charlie upptäcker den hårda vägen att en död greve drar till sig onödigt mycket uppmärksamhet och till råga på allt hittas en begravd kropp i Tok-Gullans trädgård. Hemligheten bakom den döda kroppen får Charlie att undra om hennes mamma är i fara. Gräddhyllan är tredje och sista delen i den skruvade feelgoodserien En framtida hemmafrus bekännelser ? en bisarr skröna som inte ska tas på alltför stort allvar. Om författaren: Elin Eldestrand är...

Bettan_bokprataren

2020-12-05

Del två och tre om Charlie fortsätter i samma sköna stil som den första boken En framtida hemmafrus bekännelser.
Den här gången blev jag inte lika förvånad över hur Felica skrivit de här feelgood böckerna då jag tidigare läst del 1.
Jag gillar verkligen hennes sätt att raljera på och beskriva sina karaktärer.

Det här är feelgood historier med väldigt annorlunda inslag, de är dråpliga och väldigt roliga. De är charmigt och underhållande skrivna, och vi fortsätter följa berättelsen om Charlie och hennes liv.
Ett rappt språk, ett högt tempo med ett härligt persongalleri som genomsyrar båda böckerna.
Böcker som hela tiden har glimten i ögat och du kommer att få många goa skratt.
De var väldigt lättlästa och underhållande och så jag gillade dem.
Riktiga bladvändare.

Marc Moore

2020-10-26

Fortsatt skruvad, skulle kunna bli en bra tv-serie även om jag tycker att vissa av problemen börjar bli lite väl triviala för att lösas på deras sätt....

villa-freja.se

2020-04-26

En humoristisk, smått galen och farsliknande berättelse som är både varm och inlevelsefull. Jag som för det mesta håller mig från att läsa om mord och hemskheter kan inte låta bli att tycka om Eldestrands sätt att låta Charlie ha ihjäl sina problem.

2020-03-08

Det här är tredje delen om Charlie och hennes mamma som bor strax utanför Luddinges finaste bostadsområde. Charlie drömmer om att gifta sig med drömprinsen och bli hemmafru på Gräddhyllan och Charlies mamma erbjuder sina tjänster till karlar i utbyte mot pengar.

Charlie och hennes mamma har ett speciellt sätt att lösa problem som de råkar ut för. Och problem, det får de.

I denna del är Charlie förlovad med drömprinsen och de planerar ett bröllop. Men drömprinsen mamma är tydlig att om han gifter sig med Charlie så ärver han inte ett korvöre.

Jag tycker väldigt mycket om dessa böcker ”En framtida hemmafrus bekännelser”. Det är svart humor, mycket humor, det är spännande, det är underbar läsning! Jag tycker att Elin har fångat det tidstypiska för tiden som boken utspelar sig i. Hon skriver målande och humoristiskt. Händelserna och karaktärerna är så roliga, morbida och allvarliga. Det är en salig blandning och det är bara så bra!! Om du inte har läst dessa tre underbara böcker så gör det!

Rolig, stark & spännande!

Erika Hedéen

2020-01-31

Sjukt bra bok. Serien är UNDERBAR. Och jag gråter bara att detta är sista delen :( Fantastisk författare, jag älskar hennes böcker!!