Gratis marknadsföring del 1 : om e-böcker, nyhetsbrev och att skaffa kunder

Ett axplock ur innehållet i denna bok:Så ger din hemsida resultatNischa din hemsidaSå gör de som lurar GoogleSå får du flest besökareAnvänd smarta sökordBilder säger mer än 1000 ordDin viktiga landningssidaSkriv bra innehåll så härInnehållet är det allra viktigasteDu är expertI stället för broschyrerSå blir du talareSå når du din målgruppDitt nyhetsbrev som ger resultatGe bort värdefull informationKonkurrera inte – samarbeta i ställetE-böcker blir mer och mer populärtDags att...

Holger Wästlund

2019-05-14

Holger Wästlund har arbetat som enmanskonsult och vd för stora företag samt som managementkonsult och outplacementkonsult. Boken riktar sig till mindre företag och dess ägare/ledare. Syftet är att läsaren ska finna gratis marknadsföringsmetoder som man komponerar efter sina behov och på så vis kan maximera effekten.

Boken handlar om hur man kan använda sig av en effektiv marknadsföring för att starta eller utveckla sitt befintliga företag. I de mindre företagen hänger marknadsföringen av ägaren/ledaren starkt ihop med marknadsföringen av
företaget. Denna bok utgör första delen i en serie. Här behandlas områden som hemsidor, YouTube, Instagram, SlideShare, Google etc. Enligt författaren bör man ha flera hemsidor och använda medier som YouTube, Instagram etc. och att länka dessa med varandra. Här betonas också vikten av att skriva artiklar, bloggar, e-brev och e-böcker för att nå bästa affärsmässiga framgång.

Denna aktuella och praktiskt användbara bok är en av ämnesområdets
bästa. Recension från BTJ, lektör Jan-Olof Svensson

Inspirerande marknadsföring
Gratis marknadsföring del 1 och 2 av Holger Wästlund handlar om allt man kan göra på nätet för att marknadsföra sitt företag. Böckerna tar bland annat upp sökord, bloggar, e-böcker och nyhetsbrev. och redovisar för- och nackdelar med de olika sociala medierna. Böckerna är späckade med råd & tips. Holger hissar också en varningsflagg för beteenden som kan störa Googles algoritmer. Alla marknadsföringsmöjligheter som presenteras är gratis och det ligger en omfattande research bakom böckerna.

En hemsida har väl de flesta företag idag. Det räcker inte. För att nå ut behövs något mer. Jag använder böckerna som uppslagsböcker och inspiration och har börjat sätta mig in i hur Facebook fungerar och hur jag kan nå ut via den kanalen.

Robert Österman

2017-01-23

Om jag skulle rekommendera EN källa som tar upp allt man behöver veta om gratis marknadsföring, summerar kunskapen och gör det lätt att förstå så är det de här böckerna (del 1+2).

Driver själv företag där marknadsföringen är livsviktigt!

Författaren har en otrolig förmåga att trycka in så mycket kunskap i en sån liten bok och förklara varje steg tydligt.

Du lär dig många sätt att marknadsföra och du kommer garanterat hitta ett flertal sätt du kommer att använda.

Tummen upp, rekommenderas!

Z

Zara Szekér

2016-12-21

När jag skaffade den här bokserien (Gratis marknadsföring 1 + 2) visste jag inte riktigt vad jag skulle vänta mig. Men jag blev glatt överraskad! Det är en lättläst och lättförståelig bok om hur jag kan marknadsföra mig utan att lägga dyra kostnader på det. Holger Wästlund har erfarenhet och kompetens för den här typen av arbete, vilket syns i hans text. Råden han delar med sig av är guld värda. Det är precis vad en nyföretagare behöver veta för att få företaget att blomstra i en djungel av konkurrens.
Gratis marknadsföring del 1 fokuserar på att göra hemsidan attraktiv, att bli synlig på Google. Det finns tips på vad man ska skriva på sajten, viktiga sökoptimeringsord, vad som nischar hemsidan, hur man skriver nyhetsbrev etc. Den perfekta starten, med andra ord.
Gratis marknadsföring del 2 fokuserar på de sociala medierna, bland annat facebook, twitter och linkedin. Bonusavsnittet i slutet av denna bok är super.
Allt som allt är båda dessa handböcker ett måste för oss som är i starten av vårt företagande.

Lisa Hågensen

2016-11-07

Ett måste för oss som vill marknadsföra oss mer!

Framför mig på bordet ligger just nu en guldgruva för alla som vill satsa på sitt företag och varumärke! Det är Holger Wästlunds bok Så marknadsför du dig och ditt företag alldeles gratis!
Allt från hur rätt sökord ger gratis marknadsföring och hur man får fler besökare på sin hemsida till smarta sätt att använda bilder, och tips när man ger ut sin ebok finns med. Och mycket, mycket mer. Det här är en bok som verkligen kommer att hjälpa mig i min fortsatta marknadsföring av mitt varumärke!
Lisa Hågensen, författare

Lisa Hågensen

2016-11-07

Lisa Hågensen, författare

Eva Ullerud

2016-11-04

Bästa marknadsföringsboken finns nu i nyutgåva. Sträckläste boken och nu ska den bo på mitt skrivbord, nära till hands, så jag snabbt kan slå upp när jag behöver. Jag tyckte jag kunde mycket om hemsidor men här finns ännu mer. Mycket som jag inte alls kunnat och därför undvikt, e-brev t.ex.

Det känns som om man får ut mycket både av de saker man redan kan en del om och det som är helt nytt. Allt är bra förklarat med handfasta tips, inget marknadsföringsflum. Jag kommer att läsa den igen och sedan ha den nära till hands, som uppslagsbok.

Niklas Rosengrim

2016-10-09

En bok man önskar man vore ensam om. Dessa tips som Holger ger är guld värda för mig som är på väg att starta eget företag av mindre sorten och utan denna bok hade man blivit fattig på marknadsföring och nu kostar det inget.. vilken bok.. rekommenderas starkt

Niklas Rosengrim

2016-10-09