Gratis marknadsföring - del 2

Så marknadsför du dig i sociala medier, Använd din blogg för marknadsföring, Därför bör du vara aktiv på Facebook, Linkedin för professionella kontakter, Så fungerar Twitter, Googla på dig själv ? andra gör det, Så får du störst nytta snabbt, Gratis marknadsföring ? nästa steg, Här får du ytterligare 40 sätt, Så får du ditt företag att växa, Nya sätt för dina kundmöten, Pianotrappan och salsadansarna, Bonusavsnitt: Här hittar du nya områden att satsa på. Klicka nu på den färgade knappen längst upp för att ladda ner e-boken.

Holger Wästlund

2019-05-13

Här ges mängder av konkreta råd

Holger Wästlund har arbetat som enmanskonsult och vd för riktigt stora företag samt som managementkonsult och outplacementkonsult. Boken riktar sig till mindre företag och deras ägare/ledare.

Syftet är att läsaren ska finna gratis marknadsföringsmetoder som man komponerar efter sina behov och på så vis kan maximera effekten. Boken handlar om hur man kan använda sig av en effektiv marknadsföring för att starta eller utveckla sitt befintliga företag. I de mindre företagen hänger marknadsföringen av ägaren/ledaren starkt ihop med marknadsföringen av företaget. Denna bok utgör andra delen av Gratis marknadsföring. Här behandlas områden som bloggar, Facebook, Linkedin etc.

Författaren presenterar ytterligare 40 sätt att använda sig av gratis marknadsföring för att få företaget att växa och få sitt budskap spritt på nätet via automatik. Här ges mängder av konkreta råd om hur man bäst utnyttjar de olika medierna utan större tidsåtgång. Denna aktuella och praktiskt användbara bok är en av ämnesområdets bästa.

Recension från BTJ, lektör Jan-Olof Svensson

Robert Österman

2017-01-23

Om jag skulle rekommendera EN källa som tar upp allt man behöver veta om gratis marknadsföring, summerar kunskapen och gör det lätt att förstå så är det de här böckerna (del 1+2).

Driver själv företag där marknadsföringen är livsviktigt!

Författaren har en otrolig förmåga att trycka in så mycket kunskap i en sån liten bok och förklara varje steg tydligt.

Du lär dig många sätt att marknadsföra och du kommer garanterat hitta ett flertal sätt du kommer att använda.

Tummen upp, rekommenderas!

2016-11-07

Ett måste för oss som vill marknadsföra oss mer!

Framför mig på bordet ligger just nu en guldgruva för alla som vill satsa på sitt företag och varumärke! Det är Holger Wästlunds bok Så marknadsför du dig och ditt företag alldeles gratis!
Allt från hur rätt sökord ger gratis marknadsföring och hur man får fler besökare på sin hemsida till smarta sätt att använda bilder, och tips när man ger ut sin ebok finns med. Och mycket, mycket mer. Det här är en bok som verkligen kommer att hjälpa mig i min fortsatta marknadsföring av mitt varumärke!

2016-11-07

Eva Ullerud

2016-11-04

Bästa marknadsföringsboken finns nu i nyutgåva. Sträckläste boken och nu ska den bo på mitt skrivbord, nära till hands, så jag snabbt kan slå upp när jag behöver. Jag tyckte jag kunde mycket om hemsidor men här finns ännu mer. Mycket som jag inte alls kunnat och därför undvikt, e-brev t.ex.

Det känns som om man får ut mycket både av de saker man redan kan en del om och det som är helt nytt. Allt är bra förklarat med handfasta tips, inget marknadsföringsflum. Jag kommer att läsa den igen och sedan ha den nära till hands, som uppslagsbok.

Elisabeth Jönsson

2016-11-03

Denna bok är ett alldeles utmärkt hjälpmedel för den som enbart vill marknadsföra sitt företag via de sociala medier som finns idag, men den fungerar minst lika bra som ett arbetsredskap för att få praktiska tips på hur nämna medier kan integreras i företagets övriga marknadsföringsinsatser. Bokens innehåll är lättillgängligt och snyggt presenterat. Här finns ett flertal checklistor att arbeta utefter som jag också av egen erfarenhet vet fungerar i praktiken.

inger hansson

2016-11-02

En ovärderlig fortsättning på Gratis marknadsföring. Här kommer man mer in på hur du bygger ett varumärke runt dig som person och hur detta genererar inkomster. Mitt räd är: Köp den och läs den noga!

Lasse Beijer

2016-10-24

Jag har läst Holger Wästlunds nya böcker "Gratis marknadsföring Del 1 och Del 2". På sidan 104 i Del 1 skriver han, citat "Min slutsats är klar. Vi kommer att se ännu mer av marknadsföring som är gratis i framtiden. Se till att du hänger med på den resan!" slut citat. Precis så vill jag också uttrycka mig efter att ha läst böckerna. Och inte nog med det. Jag lägger till mina rekommendationer KÖP DEM! Du får en stunds trevlig, lärorik läsning. Sedan tycker jag att böckerna bör ingå i gymnasieutbildningens ekonomiprogram, "Starta eget".

Eva Ullerud

2016-10-21

Andreas Bodin

2016-10-09

Läste ut boken på en halvdag för att den var så lättläst och innehåller så mycket praktiska tips och råd. Det märks att författaren Holger Wästlund besitter mycket erfarenhet och kompetens. Språket är enkelt och tydligt. Ord som kan vara nya för vissa förklaras på ett bra sätt. Rekommenderar att du har ett anteckningsblock tillgänglig när du läser, då det som delas är något som du omgående vill omsätta i handling.

2016-10-09