Gosedjuret

Dahlin, Petrus

Gabriel vet att gosedjur r fniga och barnsliga. Men nr det blir ensamt i sngen p kvllen r det tur att den coola kaninen med rda gon finns dr. Eller? Snart brjar Gabriels saker g snder, det verkar till och med som om ngon vill att Gabriel ska rka ut fr en olycka. Ngon med stora framtnder och ont uppst...Gosedjuret r den tredje fristende delen i ?Ls p egen risk!? - serien med riktigt lskiga vandringssgner fr nybrjarlsarna. Frsta delen hette Varuhuset och andra boken Dataspelet. Bckerna r lttlsta och genomillustrerade med Johanna Kristianssons frgstarka, lekfulla bilder. De spnnande historiena ger bde rysningar och lslust.

2021-12-10

Jag tipsar om boken till ngon som gillar spnnande bcker!

2021-12-10

Fr det frsta var boken bra. Det handlar olm en kille som heter Gabriel. Han har en lskig kanin och hans pappa kommer p sista dagen.

Jag rekommenderar boken till ngon som inte gillar kaniner.

2021-11-17

Jag har lst en bok som heter Gosedjuret av Petrus Dahlin och Johanna Kristiansson. Som handlar om en kille som heter Gabriel som ska slnga alla sina gosedjur men han har kvar ett och det biter hl i allt.

2021-11-17

Jag har lst en bok som heter Gosedjuret. Den r gjord av Petrus Dahlin och Johanna Kristiansson. Den r bra fr att den handlar om en kille som har blivit fr stor fr gosedjur men han sparar ett och slnger alla andra. D hnder det lite konstiga saker. Wilmer

2021-10-26

Jag har lst en bok som heter Gosedjuret.
Boken r skriven utav Petrus Dahlin och Johanna Kristiansson.
Huvud personen heter Gabriel och han tycker att det r tuntigt med gosedjur.
Den handlar om att Gabriel r p ett party och d sger en kille dr att gosedjur r tuntigt och efter partyt river Gabriel snder sina gosedjur.
Jag tycker att boken var bra och lite lskig.

4A Frlvs skola

2021-10-21

Den var en lttlst bok.Den handlade om en pojke som hade en kanin om han lskade och denna kaninen var konstig och kaninen var lite lskig .

2021-10-06

Jag har lste en bok som heter Gosedjuret. Frfattaren heter Petrus Dahiln. Huved personen heter Gabriel Han tyckte att gosedjur var tramsiga Fr att en tjej sa det han slngde alla gosedjur. Jag tyckte att den var bra👍 Fr att den var vldigt roligt 🤩

2021-10-06

2021-09-29

Den handlar om en kille som tycker gosedjur r barnsliga. Men han tycker om sin kanin men kaninen r ond.

Jag rekommenderar boken till ngon som gillar lskigt!

2021-09-29

Boken handlar om en liten kille och hans gosedjur.
Jag rekommenderar boken till ngon som gillar lite lskiga bcker!

2021-09-21

Jag har lst en bok som heter Gosedjur. Den som har skrivit boken r Petrus Dahlin. Det r ett barn som heter Gabriel. Han gillara gosedjur men nr han var p ett kalas s hade han kpt ett gosedjur men d s skrata en kille p kalaset och tycker att det r fjantit med gosedjur. Gabrile blir arg 😡 och gr snder sina gosedjur han slngde sina gosedjur. Frutom coola kanninen den sparar han men sen den dagen hende det en massa skumma saker som att han gick p toaletten nr det var mrkt och d snubla han p den coola kanninen. Vi tycker att boken r bra fr den r spnnande. Den passar fr barn i 8-rsldern upp till 12. Av Laban och nisse

2021-09-21

Boken heter Gosedjuret. Den r skriven av Petrus Dahlin. Huvudkaraktren heter Gabriel. Han har flera gosedjur. Men en av dem r dum. Gosedjuret gr flera elaka saker till exempel biter han snder saker. Boken var spnnande. Det dliga fr att det inte blev ett bra slut. av Justus Bankemyhr

Marianne Skoglund

2017-11-14

Lite mindre lskig n de tidigare bckerna i Ltt och lskigt av P. Dahlin. Jag r inte helt vertygad om att de lssvaga barn som boken vnder sig till klarar av att lgga ihop ett och ett p det stt som krvs fr att frst lskigheterna.