Gosedjuret

Dahlin, Petrus

| 2017

Gabriel vet att gosedjur är fåniga och barnsliga. Men när det blir ensamt i sängen på kvällen är det tur att den coola kaninen med röda ögon finns där. Eller? Snart börjar Gabriels saker gå sönder, det verkar till och med som om någon vill att Gabriel ska råka ut för en olycka. Någon med stora framtänder och ont uppsåt...Gosedjuret är den tredje fristående delen i ?Läs på egen risk!? - serien med riktigt läskiga vandringssägner för nybörjarläsarna. Första delen hette Varuhuset och andra boken Dataspelet. Böckerna är lättlästa och genomillustrerade med Johanna Kristianssons färgstarka, lekfulla bilder. De spännande historiena ger både rysningar och läslust.

2021-12-10

Jag tipsar om boken till någon som gillar spännande böcker!

2021-12-10

För det första var boken bra. Det handlar olm en kille som heter Gabriel. Han har en läskig kanin och hans pappa kommer på sista dagen.

Jag rekommenderar boken till någon som inte gillar kaniner.

2021-11-17

Jag har läst en bok som heter Gosedjuret av Petrus Dahlin och Johanna Kristiansson. Som handlar om en kille som heter Gabriel som ska slänga alla sina gosedjur men han har kvar ett och det biter hål i allt.

2021-11-17

Jag har läst en bok som heter Gosedjuret. Den är gjord av Petrus Dahlin och Johanna Kristiansson. Den är bra för att den handlar om en kille som har blivit för stor för gosedjur men han sparar ett och slänger alla andra. Då händer det lite konstiga saker. Wilmer

2021-10-26

Jag har läst en bok som heter Gosedjuret.
Boken är skriven utav Petrus Dahlin och Johanna Kristiansson.
Huvud personen heter Gabriel och han tycker att det är tuntigt med gosedjur.
Den handlar om att Gabriel är på ett party och då säger en kille där att gosedjur är tuntigt och efter partyt river Gabriel sönder sina gosedjur.
Jag tycker att boken var bra och lite läskig.

4A Färlövs skola

2021-10-21

Den var en lättläst bok.Den handlade om en pojke som hade en kanin om han älskade och denna kaninen var konstig och kaninen var lite läskig .

2021-10-06

Jag har läste en bok som heter Gosedjuret. Författaren heter Petrus Dahiln. Huved personen heter Gabriel Han tyckte att gosedjur var tramsiga För att en tjej sa det han slängde alla gosedjur. Jag tyckte att den var bra👍 För att den var väldigt roligt 🤩

2021-10-06

2021-09-29

Den handlar om en kille som tycker gosedjur är barnsliga. Men han tycker om sin kanin men kaninen är ond.

Jag rekommenderar boken till någon som gillar läskigt!

2021-09-29

Boken handlar om en liten kille och hans gosedjur.
Jag rekommenderar boken till någon som gillar lite läskiga böcker!

2021-09-21

Jag har läst en bok som heter Gosedjur. Den som har skrivit boken är Petrus Dahlin. Det är ett barn som heter Gabriel. Han gillara gosedjur men när han var på ett kalas så hade han köpt ett gosedjur men då så skrata en kille på kalaset och tycker att det är fjantit med gosedjur. Gabrile blir arg 😡 och gör sönder sina gosedjur han slängde sina gosedjur. Förutom coola kanninen den sparar han men sen den dagen hende det en massa skumma saker som att han gick på toaletten när det var mörkt och då snubla han på den coola kanninen. Vi tycker att boken är bra för den är spännande. Den passar för barn i 8-årsåldern upp till 12. Av Laban och nisse

2021-09-21

Boken heter Gosedjuret. Den är skriven av Petrus Dahlin. Huvudkaraktären heter Gabriel. Han har flera gosedjur. Men en av dem är dum. Gosedjuret gör flera elaka saker till exempel biter han sönder saker. Boken var spännande. Det dåliga för att det inte blev ett bra slut. av Justus Bankemyhr

Marianne Skoglund

2017-11-14

Lite mindre läskig än de tidigare böckerna i Lätt och läskigt av P. Dahlin. Jag är inte helt övertygad om att de lässvaga barn som boken vänder sig till klarar av att lägga ihop ett och ett på det sätt som krävs för att förstå läskigheterna.