Göran Kropp 8000+

Lagercrantz, David

| 2002

Göran Kropp var Sveriges mesta äventyrare. I boken Göran Kropp 8000+ tog han med oss på sina äventyr runt om i världen. Nu kommer den i pocket, med nytt förord av författaren David Lagercrantz. Boken om Göran Kropp kom ut första gången 1997 och blev snabbt en modern klassiker i äventyrsgenren. Upplagan har länge varit slutsåld och efterfrågan på boken har varit stor. Därför har David Lagercrantz och förlaget Bonnier Fakta tillsammans med Renata Chlumska och Göran Kropps föräldrar beslutat att ge ut boken på nytt. David Lagercrantz har bidragit med ett nytt förord där Renata också berättar om flytten till äventyrsstaden Seattle i USA och om ögonblicket när hon fick reda på dödsolyckan. En del av intäkterna från boken kommer att gå till Göran Kropps minnesfond.

Tommy -

2019-02-04

Fascinerande och gripande. Vilken man!

Lars Willfors

2016-07-21

Pageturner-biografi av hög kvalitet. Jönköpings senaste hjälte!

My.loved.books

2016-07-15

Vilken personlighet han var Göran Kropp och vilka ävntyr han skulle kunnt utföra om han fått leva.

Sandra Gustafsson

2015-07-06

David lyckas fånga intresset kring Göran på ett bra sätt och boken gick snabbt att läsa ut. En bok jag var lite skeptisk till då jag läste om den men som visade sig vara fängslande och intressant. Verkligen om en helt annat värld. Ok språk, bra flyt och fina personporträtt.

Fredrik Olofsson

2014-12-21

Jag tappade intresset efter halva boken och la undan den.

Izabela Horn

2013-01-11

Inte lika bra som himmel Över Everest men fortfarande en jätte bra bok. Man kan inget annat än beundra Göran Kropp över alla hans äventyr bedrifter.

D

Daniel Söderberg

2012-07-23

En fantastisk bedrift av Göran Kropp. Prestationen besitter sådan kaliber eller tacksamhet att det blir i stort sett omöjligt att inte göra detta till en spännande bok. Trots detta finns det mer att önska av Lagercrantz som levererar en ganska medioker insats.

Jag blev alldeles tagen utav hans bedrift. Vilket äventyr! Mycket bra bok med många bilder,skrämmande men intressant.