Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass

Collins, Jim

| 2001

Flag from sv

80


GOOD TO GREAT - Hur vanliga företag tar språnget till mästarklass. Good to Great presenterar resultaten av ett femårigt forskningsprojekt. Collins har identifierat samtliga börsnoterade amerikanska företag som uppfyllt två kriterier. Det första är att de under minst femton år varit ganska "vanliga" företag med börskurser som skvalpat runt index. Men sedan har något hänt. Efter en brytpunkt har de under minst femton år i rad haft en kursutveckling som varit minst tre gånger bättre än index. Collins fann elva företag som uppfyllde dessa kriterier. Vad är det som skiljer dessa företag från andra? Hur tar man språnget från "Good to Great"? Det är den frågan Collins försöker besvara.

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bobbo

2019-07-07

Betyg

Intressant att läsa om hur ledarna är i amerikanska börsens mest framgångsrika företag. Ett stort minus är att Fannie Mae och Philip Morris är med som exempel.

C

Christina Nilsson

2014-08-08

Betyg

Gammal bok med tidlösa poänger. Bra grejer men väldigt pratigt.

Kajsa Dokakis

2011-08-15

Betyg

Kommentera...

Anders Nilsson

2009-10-10

Betyg

Ska du läsa en management-litteratur-bok, läs den här. Mycket sunt förnuft blir här bekräftat.