Good enough : bli fri frn din perfektionism

Du behver inte vara perfekt - det rcker med good enough. Knner du dig jagad av alla krav? r du stndigt rdd fr att misslyckas eller att omgivningen ska upptcka dina svagheter? Tror du att du skulle vara lyckligare om du jobbade effektivare, gnade mer tid t dina barn, hade ett perfekt hem och en vacker, vltrnad kropp? Elizabeth Gummesson har sjlv suttit fast i perfektionistfllan. Med trffande och ofta humoristiska fallbeskrivningar, bde frn sitt och andras liv, visar hon hur tillvaron kan se ut fr den som hela tiden strvar efter perfektionism eller lever med ngon som alltid vill vara perfekt. Kravet p perfektion pverkar livets alla omrden: arbetet, fritiden, hemmet, relationerna till barn, slkt och vnner liksom synen p kroppen och utseendet. Men det gr att stadkomma en frndring, att hitta strategier fr att minska prestationsngesten, sluta grubbla,...

Jenny Eriksson

2014-01-27

En amatrmssigt skriven bok. Frfattaren tror sig veta vad Good enough r men okunskapen lyser igenom om vad det egentligen handlar om. Varning, kp ej!

Anna Lindstrm

2013-10-04

Redan undertiteln 'bli fri frn din perfektionism' visar att det egentligen inte r en bok fr mig. :) Nja, kanske hjlper den ngon och det r ju bra.

Gunvi Lundqvist

2012-09-20

En bok fr perfektionister, eftersom jag inte r det blir det en svag trea, alla dessa vningar/tester ger inte mycket. Kan tnka att mng knner sig trffade och ven kan ha gldje och nytta av den.

Linda slund

2011-09-15

Jag ska i rlighetens namn sga att jag inte lste den s noga. Den hr boken var inte skriven till mig - exemplen handlar fr mycket om vardagsliv. Jag r s absolut icke-perfektionist i alla sdana detaljer som hur mycket man har stdat hemma och hur kladdiga barnen r runt munnen, knner alltid att det finns viktigare saker ... Exemplen p hur andra tnker - och ska tnka bort - fungerar snarare stressande p mig, fr jag tnkte inte s frn brjan. Jag gillar 'good enough' och vill ha fler exempel p hur 'good enough' duger, leder till lycka, inte ndvndigtvis framgng.

Linda Joona

2011-07-28

Lovisa S

2011-04-12

Det finns bra sjlvhjlpslitteratur (det r sant). Men nej, inte denna.

Karl Tillstrm

2011-03-02

Lite ostrukturerad, helt klart, och inte speciellt djupgende eller nytt. Men jag fick en skn knsla av att lsa den och det r ju alltid bra att pminnas.

David H

2010-11-05

Lsvrd. Kan f lsaren att bli medveten om vissa beteenden. Jag upplevde den som lite ostrukturerad men det kanske mest handlade om layout och kapitelindelning.

Marina Trenkoska

2010-05-25

Hade alldeles fr hga frvntningar p denna bok, men tycker inte att frfattaren kommer med ngt nytt direkt. Mjligen kan kapitlet om Sjlvknsla vara lsvrt. Lste inte ut hela boken. En tva fr att hon frsker.