A good day to die

Kernick, Simon

| 2005

It's cold, it's December - and ex-cop Dennis Milne is intent on revenge. His best friend has been brutally executed, and Milne wants to know who did it - and why. But London is a dangerous place, especially for a man on his own. And although his former colleagues don't know Milne's back in town, it soon becomes clear there are people who do.

Jan Banan

2013-09-13

Jag bde gillar och inte gillar den hr, s det fr bli en 3:a i betyg. Det som tilltalar mig r den ensamme hrda hjlten och det faktum att frfattaren inte ger lsaren mer information n ndvndigt fr att fra storyn vidare. Det som jag inte tycker r lika bra r den frenklade och nstintill kalkonliknande upplsningen p gtan.....lite vl B-betonat fr min smak. Sammanfattningsvis en fngslande och bitvis mycket spnnande thriller som skulle tjnat p lite mer trovrdighet, framfr allt i finishen.

2011-01-05

Tyckte den hr boken var en frisk flkt bland deckarna! Att se saker frn ett lite annorlunda perspektiv n den pressade polisens, det var fart hela tiden, en bra grundhistria och en bra huvudperson.
Den r ltt att lsa, tar inte emot alls, men som vanligt r det alltid grymma historier som dras upp!

Louise A

2010-12-02

Jdrar vad spnnande! Det var bara att strcklsa. Innehller ox en del intressanta moraliska frgestllningar.

Fredrik Olofsson

2010-07-08

Det hr var en bok som fr mig definierar en klockren deckare. Full fart med mycket action. Den var r och grym med en hftig rollfigur.