Gone, baby, Gone

R 2014

2015-11-11

Ruggigt bra!

2014-12-15

Så bra! Rekommenderas. Vilken intrig, vilket samhällsengagemang, vilken utsökt dialog!

Stefan Grip

2014-10-06

Säkert en bra deckare/thriller men jag har såå svårt med trovärdigheten i alla dessa upplösningar som alltid måste vara Oväntade och Överraskande :-)

Marianne Skoglund

2012-07-16

Hårdkokt är bara förnamnet på den här thrillern, där ett barns försvinnande leder privatdeckarna PAtrick Kenzie och Angela Gennaro in på diverse stickspår innehållande korrumption, trippelblåsningar och frågan: vem har rätt till ett barn?

Tobbe Fransson

2012-01-06

Otroligt spännande. Man blir illa berörd av känslokalla pedofiler. Vad är viktigast. Att följa lagen eller se till barnets bästa?

Jesper Åström

2011-11-23

Den började spännande och sedan blev den lite tråkig för att från mitten och framåt bli riktigt spännande igen. Hade sett filmen men kom inte ihåg något av den förutom att jag tyckte den var bra så det förstörde inte boken så mycket. Riktigt bra bok i vilket fall.

Adios Flamingo

2011-10-24

Typisk deckare egentligen i början, men den blir bättre och bättre. Jag har överlag svårt för deckargenren eftersom den är på tok för stor, men jag måste väl säga att denna bok har en lite annan vinkel än de brukar i alla fall. Starka personporträtt, mycket våld och även humor. Slutet är briljant och det tycker jag trots att jag såg filmen innan jag läste boken, och alltså visste hur det skulle sluta :) Även scenerna i början och slutet med Rachel är perfekta, en oväntad detalj som tillför mycket till helhetsintrycket av boken. Underbart. Dock känner jag att språket inte är så speciellt som jag hade förväntat mig och ja, Lehane kan bättre än så här. Ändock, en bra bok.

Denna bok gillade jag skarpt :)

2011-01-14

En mycket bra och oväntad story. Läste boken innan filmen kom ut. Jag tycker om privatdeckarna som har huvudkaraktärerna, de är inte helgon - de är människor. Men en historia som även lyfter en högre fråga.

Nils Thor

2010-07-29

En riktigt otäck thriller där spänningen ökar för varje gång händelserna drar iväg åt ett nytt håll. Men jag gillade inte slutet. Patrick borde ha lyssnat till Angie.
Suverän uppläsning av Peter Andersson.

2010-07-25

Vet inte varför jag inte gillade den här! Nej, Lehane kan bättre.

Hedvig K

2010-04-17

Ytterligare en brilliant deckare av Lehane helt i min smak. Lite "noir", skrattar ibland högt åt bl a dialogen. Just den här boken har även lite av ett moraliskt dilema.

Kristina S

2010-04-12

Helt okej, om än en smula rörig och lite träig ibland. Däremot ställer jag mig djupt tvivlande till översättaren, som kastar in helt malplacerade uttryck som "en kula för pannan" och "åsyna vittne" med jämna mellanrum i en annars modern text.