Gone 1 - Övergivna

Grant, Michael

| 2009

På ett ögonblick försvinner alla över 15 år! Bilar kör av vägen, spädbarn ligger ensamma i sin vagga och plötsligt fungerar inte telefonerna, Internet eller TV. Det finns ingen hjälp. En helt ny skrämmande värld möter de övergivna barnen och tonåringarna. En värld utan vuxna där laglöshet träder in. Där mat för dagen blir en kamp och där de starka ställs mot de svaga. Förtvivlat försöker de ungdomarna komma på gåtans lösning. Men tiden börjar rinna ut för Sam. Han fyller snart år. Och när man fyller femton försvinner man.

Anna Jensen

2014-11-29

En sci fi version av Flugornas herre? Grant kom på kupolen före Stephen King, lite kul tycker jag :-) Bästa serien på länge, sträckläste bok 1-4 och väntar med spänning på fortsättningen! Skriven för ungdomar, men ack så bra för oss vuxna också.

Detta var en omläsning & jag kan bara hålla med om min tidigare kommentar här inne om denna bok.

Denna bok var väldigt bra men ganska långtråkig.

Känns mest som en lightkopia av Stephen King, i synnerhet när jag tänker på hans böcker Pestens tid och Det. Kommer inte att läsa fortsättningen.

Litet Monster

2010-06-07

Egentligen tyckte jag att den var ganska bra, men den var långtråkig. Därför får den betyg två.