Godnattsagor för rebelltjejer : 100 berättelser om fantastiska kvinnor

Favilli, Elena

Tänk om prinsessan inte gifte sig med prinsen, utan istället valde att bli astronaut? Godnattsagor för rebelltjejer är en bok fylld av kvinnliga förebilder ? hundra fantastiska kvinnor som åstadkommit något speciellt eller stått upp för sina ideal. Författare, astronauter, konstnärer, dansare, kockar, rappare, boxare, forskare och politiska ledare från hela världen. Stärkande, rörande, inspirerande och absolut sanna sagor för tjejer i alla åldrar.Denna bok har blivit en av världens mest uppmärksammade barn- och ungdomsböcker. Den finansierades ursprungligen genom Kickstarter och den engelska originalutgåvan slog snabbt rekord som den mest förbeställda boken genom tiderna.Boken har illustrerats av sextio kvinnliga konstnärer från jordens alla hörn, och presenterar hundra fantastiska kvinnor, bland andra Ada Lovelace, Malala, Elizabeth 1, Serena Willams, Amelia Earhart, Michelle...

Hillevi Wahl

2018-07-01

Varje kväll läser tioåriga Lykke för mig ur den här coola boken. Godnattsagor för Rebelltjejer. Har ni inte läst den - så måste ni bara göra det i sommar. Fantastiska illustrationer till varje inspirerande kvinna. Man blir så glad!

Sam Claesson

2018-05-09

Min dotter på 8 år fick den här boken i present nyligen – och både hon och jag älskar den! Så många spännande kvinnor som jag inte kände till, och så många som var häftigt att få veta mer om. Bilderna i boken är magiska och berättelserna alldeles lagom långa. Hinner med några stycken innan det är dags för ZzzzZzz.

Ulf Björnson

2018-05-09

Fantastiskt fin bok. Inspirerande.
Mycket fina illustrationer.

Sofia Lilja

2018-05-09

Underbar bok för barn - och vuxna! Lärde mig massor och fick bekanta mig med nya intressant personligheter. Både jag och barnen såg framemot kvällsläsningen. En riktig pärla!

Systrarnaböcker

2018-05-02

Jag tycker boken är ganska dålig tyvärr. Jag hade skyhöga förväntningar men de nådde inte upp alls. Jag har hört så mycket bra om boken men jag tycker att det är för korta avsnitt om varje person. Det kändes också som att författarna bara hade max en sida och avbröt mitt i en mening. Det var en person (kommer inte ihåg vilken) där författarna tog upp en sak men sen lämnade det området. Det var så flera gånger.
Jag tycker boken har ett superviktigt budskap men att skriva så som författarna gjorde förstörde allt tyckte jag.

Anna Granström

2018-04-24

Ser fram emot tvåan! Finns så många kvinnor som gjort så mycket men som inte är välkända. Många namn var nya för mig, men så borde det inte vara.

Bokmalin

2017-09-05

Fantastisk bok för alla nattduksbord, oavsett ålder. Grymma historier och fina illustrationer!