God natt min älskade

Frimansson, Inger

| 1998

Vad händer när alla spärrar släpper? Justine befinner sig på resa i den malayiska djungeln tillsammans med sin sambo. Han är där för att undersöka möjligheterna att arrangera äventyrsresor. Justine är med som försökskanin för att se hur mycket medelålders kvinnor orkar. Hon är utmattad och känner sig hela tiden utsatt för kränkningar från mannen. En dag blir det för mycket. Inger Frimansson återkommer efter fjolårets uppmärksammade roman, Fruktar jag intet ont, med en ny thriller som utspelas i såväl exotiska miljöer som i stockholmsförorten Hässelby.

Solveig Andersson

2021-01-09

Frimansson är en mycket skicklig prosaist med en lysande detaljförmåga. Spänningen stegras bit för bit. Kanske vårt lands svar på Ruth Rendell?

2015-02-18

Mycket välskrivet, men... Efter en stor del av boken inträffar hastigt och lustigt några mord till synes som en blixt från klar himmel. Må vara att det psykologiska är viktigast, men allt sker lite väl abrupt för att bli trovärdigt eller spännande: Ger inte mig mersmak.

Ellenor Larsson

2013-06-29

Den är bra. Men jag får aldrig någon riktig känsla för miljön och personerna. Kanske lite för konstig för att få ett högre betyg från mig.

2013-06-12

Psykologiskt spännande roman. Som vanligt fantastiskt välskriven. Inger Frimansson är en av mina allra största favoriter!

Sara .

2011-10-30

Spännande och vacker. Sällan har jag haft så många sympatier för en mördare. Inger Frimanssom får alltför lite uppskattning för det hon gör.

D

Dan Ende

2011-09-28

Klassiker

2010-02-18

Hemskheter från Stockholms Västra Förorter serverade utan psykologisk nyans och känsla för miljön.