Glasdjävulen

Tursten, Helene

| 2002

En marsnatt mördas tre personer kallblodigt utanför Göteborg. De hittas skjutna i sina hem, och med offrens blod har någon ritat uppochnedvända pentagram, symbolen för djävulens ansikte. När Irene Huss tar sig an fallet visar det sig att kyrkoherden som tillsammans med sin familj blev mördad har försökt spåra satanister som härjat i församlingen. Men är mordet ett satanistmord? Och bakom kyrkans fasader är kyrkans folk inte så gudfruktiga som deras ämbeten vill påskina. Detta är Helene Turstens fjärde bok om Irene Huss. "Tursten är en av de sällsynta författare som bara blir bättre och bättre för varje bok" (Norrköpings Tidningar).

Helt okej!

2015-05-03

Kanske inte direkt den mest spännande deckare jag läst direkt, men jag tycker ändå att den är ganska bra. Jag gillar Irene Huss, karaktären känns mer äkta, som en vanlig medelålderskvinna istället för dessa lama "hjältinnor" som ofta förekommer i deckare. Stark 3:a i betyg från mig!

Ellinor Karlberg

2014-02-26

Rätt trist

Maritha .

2013-07-03

Det här var verkligen ingen höjdare. Trist, oengagerat språk. Kliché följer på klyscha och vice versa. New age-tramset känns totalt omotiverat och där var det nära att jag gav upp helt och hållet. Tveksamt om jag kommer försöka mig på något mer av denna författare; det finns så många andra bättre att lägga tid på att läsa istället.

Carina Svensson

2012-11-10

Låg och sträckläste andra halvan av boken i två timmar! Kunde inte släppa den tills den var slut! Hittills har "Irene Huss"-böckerna bara blivit bättre och bättre! :)

Arne Johansson

2010-05-22

Gillar Tursten, men detta är hennes lågnivåmärke. Lite för mycket efter standardmallen. och den lyfter aldrig riktigt. Och häxkonsterna som fladdrar förbi är totalt onödiga och stjälper storyns trovärdighet helt.

Karin Karlsson

2009-07-10

Inte hennes bästa, men bra tidsfördriv!

marita bornefalk

2009-07-10

20090719
Deckare som håller dig på sträckbänken. Med många infallsvinklar att ta tag i löser kriminalarna i Göteborg fallet med tre familjemord utanför Mölnlycke. Irene Huss med kollegor skapar en spännande dynamik.

Sofia Åkerberg

2009-06-18

Det här är bara den tredje Tursten jag läst men det börjar redan kännas lite standard -- flyhänt och enkelt skrivet men inte särskilt upphetsande. Och för en gfångs skull skulle det vara kul att löäsa en deckare där det faktiskt ÄR satanister som är mördarna.