Glada hälsningar från Missångerträsk

Haag, Martina

| 1905

Stockholm. Nadja har längtat efter barn i hela sitt liv, men inte träffat den rätte. Men nu, när hon närmar sig 45 och fortfarande är barnlös singel så bestämmer hon sig för att göra någonting åt saken. Kosta vad det kosta vill.Missångerträsk. Lotta har fått nog. Hon och Magnus har inte legat med varandra på över ett år. Nu ska de åka till Paris och ta in på hotell, rädda äktenskapet och prova alla former av sex som de inte har testat hittills.Två systrar, en innerstadsstockholmstjej och en småbarnsmamma i Lappland gör en hemlig överenskommelse om att hjälpa varandra. Men det går inte riktigt som de har tänkt sig.Glada hälsningar från Missångerträsk är en varm och rolig bok om hur livet kan ta oväntade vändningar.

Jenny Kallin

2022-12-30

Älskar denna bok. Man kan inte annat än att skratta!

Kul bok, men otroligt film-klichéartat slut som drar ner betyget.

Lena

2017-12-29

Rolig

Hanna P

2016-08-25

Rolig bok som fick i alla fall mig att skratta gott!

Linn Lagerström

2016-07-30

Egentligen skulle jag ge boken en 3:a men jag skattade så jag grät flera ggr så det väger upp betyget.

Jenny Andersson

2015-10-30

Väldigt lättläst och rolig. På ett ställe skrattade jag så tårarna rann.

Therése Lönneberg

2015-07-03

Lättläst chic lit men lite för "töntig". Men chic lit är chic lit och då får det vara töntigt.

Therese Östman

2014-06-26

Tycker den var bra och lite rolig. Trevlig feel good-roman. Betyg: 5

Cecilia Grip

2013-03-29

Helt underbart rolig gläde bok!

Lotta Karlsson

2012-11-28

En riktigt rolig och lättläst bok. Ömsint beskrivning av karaktärerna och miljöerna.

Anna Englund

2012-10-14

En ganska dålig bok. Skulle den vara rolig eller?
Besviken

Sara Eriksson

2012-09-27

Hur rolig som helst :) Jag älskar Martina Haag :)

Sara Johansson

2012-09-15

Underhållande. Men lite väl skruvad ibland.
Läste den som ljudbok.

Emma

2012-08-13

En riktigt rolig bok som man läser ut på ett kick. Satt och skrattade högt för mig själv och levde mig in bland alla renarna :) Jag hade gärna velat ha lite mer djup och allvar blandat med allt det roliga. Mot slutet blir boken lite tramsig att läsa men jag kan tänka mig att den kan göra härlig film!

Jimmy Kleiner

2012-08-11

Trodde inte att jag skulle tycka om den men det gjorde jag. Dock inte den bästa bok jag läst. Medelbetyg!

Solveig Lindkvist

2012-08-10

Jag skrattade så mycket så jag grät fast jag satt helt ensam. Den absolut roligaste bok jag läst!

Amelie Adrielsson

2012-08-04

Kändes som att Martina famlade efter ett halmstrå när hon skrev den här boken. Det är inte värt att lägga in sjukligt osannolika inslag i böcker bara för att ge dem den där extra knorren som behövs för att boken ska hålla hela vägen fram, då är det dags att fundera på att kanske ha en annan story!
Synd på en författare som vanligtvis KAN skriva böcker men som på sistone tappat gnistan.

Cissi Rosenqvist

2012-07-23

Jag älskar Martina Haags böcker! Jag medger att dom inte innehåller någon Nobelprisvärd story och grammatiken är det väl lite si och så med men dom får mig till att skratta och må bra.

Irene Malmeling

2012-07-02

Lättsamt, lättsamt, lättsamt. Men jag skrattade flera gånger och det är aldrig fel...

Annelie Andersson

2012-07-02

Underbar humor :-)

Jakob Nylin

2012-05-17

Romantisk komedi i bokform

2012-05-04

Nej, jag kommer helt enkelt inte igenom den här. Har försökt flera gånger, men tycker inte att den är bra. Den andra stjärnan ger jag enbart för att jag tycker att Martina Haag läser bra!

Jess .

2012-03-04

Boken blir mycket bättre när Martina läser den.

En småmysig kärleksroman med humor. Helt okej för en stunds underhållning.

Ha ha ha... kanske för att jag kommer från Lappland men måste igen säga hahaha. Kanske inte en bok som kommer att vinna nobelpriset men ack så lagomt underhållande så här i jultid! Visst den är förutsägbar och ibland rätt overklig men det gör inget för boken får i alla fall mig att må bra!

Marina Larsson

2011-10-15

Suverän lättsam måbra läsning som fick mej att skratta högt flera gånger trots att den var rätt förutsägbar..

Maria Vikman

2011-09-05

Men vilken urtrist bok! Kommer inte på en enda grej som var bra med boken...eller jo, den gick snabbt att bläddra igenom! zzznark!

2011-08-24

Det här är Marina Haags sjätte bok. Hon har tidigare gett ut tre krönikeböcker och två romaner, och jag har läst dom alla.

Jag har tyckt om alla Martinas tidigare böcker. Gillar hennes lättsamma sätt att skriva, och jag tycker mycket om hennes humor.

Och den här boken var inget undantag. Det var en lättsam och fin liten berättelse med mycket humor i. Kanske lite väl kort i min smak, den hade gärna fått räcka lite längre.

Kan helt klart rekommendera boken för några timmars trevlig och rolig läsning.

Kristina Simar

2011-08-24

En varm, rolig och humoristisk bok av Martina Haag. En berättelse där allt går på tok, men det är just det som är det roliga och som jag skrattade åt. Stackars Nadja som kommer upp i ödemarken för att träffa sin blivande make. En Sur Sigvard, ingen bil, inget fungerande telefonnät och en hel samling renar som skrämmer slag på Nadja. Martina Haag kan verkligen detta med att skriva roligt, till och med jag skrattade flera gånger (inte dåligt). Det var faktiskt ett nöje att läsa en vanlig rolig bok för en gångs skull. Boken var lättläst och även en sträckläsare. Den tog bara ett par timmar att läsa.