Gökungen

Läckberg, Camilla

| 2022

Camilla Läckberg är tillbaka i Fjällbacka! Två fruktansvärda händelser, utan synbart samband, skakar Fjällbacka. En känd fotograf hittas brutalt mördad i sin utställningslokal. Henning Bauer, nobelpristagare i litteratur, drabbas av ett våldsamt dåd på den lilla ö där han håller till för att skriva den tionde delen i sin världsberömda romansvit. Patrik Hedström och kollegorna på Tanumshede polisstation kommer ingenvart med utredningen av fallen, samtidigt som Erica Falck gräver i ett tragiskt mord i 1980-talets Stockholm. Hon inser snart att det förflutnas trådar sträcker sig in i nutiden och att gamla synder lämnar långa skuggor efter sig.

Anna Kreissl

2022-11-20

Väldigt förutsägbart långt innan upplösningen men bra underhållning ändå.

Jag har lyssnat på "Gökungen" av Camilla Läckberg. Det var en sträcklyssnare. Jag kunde verkligen inte sluta lyssna på den.
Som vanligt lyckas Camilla fängsla läsaren och väva ihop historien på ett finurligt sätt som får hjärnan att arbeta lite. I denna bok vävdes lite viktiga ämnen in i också. Jag hoppas att det kommer fler böcker i serien och att Katrina Ewerlöf är uppläsare även till dem. Jag tycker att även hon gör ett enastående jobb.
Boken rekommenderas varmt av mig.
~
#gökungen #camillaläckberg #ljudbokstips