Gisslan

Child, Lee

| 2002

Det var i Chicago. Mitt i staden, på en myllrande gata i starkt solsken, en måndag vid lunchtid, den sista juni. Hela situationen hade uppstått på några sekunder. Det hade hänt på ett sätt som aldrig skulle ha kunnat koreograferas. Jack Reacher, hjälten från Childs succéroman Dollar är tillbaka - tuff, tystlåten och samtidigt sårbar. Han hör ett eko ur sitt förflutna, och ekot kommer inte från den bästa delen.     "Stilistiskt och innehållsmässigt ett mästerstycke!"      The New York Times

2016-11-09

En riktig thriller. Kanske lite mycket teknikaliteter kring vapen och krigföring, men det kan man hoppa över för att inte tappa tempo. Överraskande vändningar, grymheter och vansinnesdåd ökar spänningen.

Den här boken var bra tycker jag den var spännande redan från första sidan..

Mattias Lönnebo

2013-12-29

Välskriven och mycket spännande. Handlingen tog oväntade vändningar. Betyget dras ned något av Reachers obegripliga ovilja att använda den ammunition han snubblar över. Det minskar historiens trovärdighet.

Marko Krejic

2013-07-01

Inte alls lika bra som den första bocken (Dollar). Men gillar man en enkel action story med en overklig story så går det an.Lite som en Nick Carter, fast tjockare.

Tobbe Fransson

2013-03-14

Inte såg jag sådana typer när jag var i Montana men naturen kändes igen.

Kim M. Kimselius

2013-02-10

Lee Child har ännu inte lyckats göra mig besviken, så inte heller med denna bok som jag fängslades av. Läs mer här http://www.boktipset.se/blogg/kimselius_bokblogg/2013/02/10/gisslan-av-lee-child-otroligt-spannande-bok/

Kim M. Kimselius

2013-02-10