Getingsommar

Mina, Denise

| 2011

Sarah Erroll har jetlag. Det är sen eftermiddagen och hon ligger och sover i sitt gamla flickrum när hon plötsligt hör ljud från undervåningen. Fast kanske inte? Huset är gammalt och stort, det knakar alltid någonstans i väggar och golv. Sarah har aldrig gillar att huset ger ljud ifrån sig, så hon brukar sätta på radion när hon är ensam hemma. Men nu är radion av någon anledning tyst och hon tycker sig höra en kvinnoröst. Ljudet kommer den här gången från trappan. De är två stycken och de kommer in i hennes rum, hotfulla, aggressiva, och det är uppenbarligen inget misstag att de är här. Sarah undrar varför de är så arga och hon är fortfarande sömndrucken när de närmar sig. Kriminalinspektör Alex...

Henrik Johansson

2022-12-28

Som vanligt spnnande med bra personportrtt. Kvalitetsdeckare.

2022-05-27

Det r smart upplagt och vlskrivet. Denise Mina r riktigt bra. Betyg 3,5

Anchi L

2014-03-24

En god vn vars boksmak r mycket lik min egen rekomenderade den hr boken och drmed var mina frvntningar hga. Jag brjade lsa och vnta p den dr enorma upplevelsen jag blivit lovad... och jag lste ... och jag lste... utan att ngon gng fngas. Jag tyckte inte om ngonting i boken och det jag avskydde mest av allt var nog konflikterna mellan poliserna fr jag frstod aldrig riktigt hur och varfr konflikten fanns dr.
S fr mig r denna bok trkig och trist utan lsvrde.

Andromeda Stjrnljus

2013-08-15

Helt OK, men griper inte tag i mig s mycket. Det knns inte som att man lr knna personerna i boken s mycket.

janne lindh

2012-08-21

Denise Mina frnekar sig inte. Visst kan hon gra ansprk p titeln som vrldens deckardrottning! Getingsommar r inte hennes bsta, men slr nd ut det mesta av det hennes svenska kollegor skriver.

2012-07-25

Andra boken om Alex Morrow och hr har hon pltsligt ndrat karaktr och blivit medknnande. Det behvdes. Lsvrd roman, men ngot fattas.

Samuel Karlsson

2012-07-22

Getingsommar levde inte upp till mina frvntningar. Lysande person- och miljbeskrivningar men inte s mycket mer. Ointressant kriminalgta med platt slut. Handlingen drivs framt av personkonflikter mellan poliserna, de onda och de goda. Lite tjatigt. Och s uppblandat med lite snusk och frfasande ver de rikas rovgiriga leverne. Knner mig snuvad.

Fick mej aldrig att fastna, sdr som man verkligen kan gra i vissa bcker. Tyvrr fr den bara en svag trea, trots rekommendationer frn vnner.

Jennie Bjrklund

2011-10-22

Handlingen r ingen 4, men karaktrsskildringarna r det verkligen! Det r helt fascinerande att lsa Denise Mina fr hon r oerhrt duktig p att skapa intressanta karaktrer med s mycket att lra om, de blir som ett pussel dr du fr lite ledtrdar ibland. I denna boken s r just det mycket intressantare n sjlva mordhistorian. Om det blir en till bok s hoppas jag verkligen att relationen mellan Alex och hennes gangster till tvillingbror utforskas mer.

Marianne Strandberg

2011-10-16

Berttarjaget ndras hela tiden. Det gr den bitvis ngot rrig och dlevis en frttad stmning.

harriet karlsson

2011-09-09

Jag gillar Denise Mina, den hr fr ett ovntat slut som fick mig att le stort. Trots vldet ej s grov som tidigare. Bra.