Genom helvetet - om fotboll, kärlek och anorexi

Bank, Simon

Tina Nordlund hade allt. Hon var Sveriges bästa fotbollsspelare, hade många bra vänner och pojkvän. Men under 2002 rämnade fasaden. Hon accepterade att hon drabbats av anorexi och slutade med fotboll, 25 år gammal. Hur ser helvetet ut inifrån? Vad är det som får en ung, framgångsrik, populär tjej att börja svälta och misshandla sig själv? Tina Nordlund berättar om ett liv som var på väg att ta slut när det såg som mest perfekt ut.

Joanna Björkqvist

2011-04-09

En mycket intressant bok om hur mycket anorexin faktiskt påverkar allt i livet och inte bara gör sig påmind vid måltiderna. Den gav mig insikter jag inte hade innan och det gillar jag.

Tråkig men jag läste den!

Anna Hallqvist

2009-10-12

Jag vet inte varför denna bok lockade mig.
Om det var för att jag nyss sett "Offside" eller för att jag gillar fotboll eller för att hon är känd....
Och precis som efter Magdalena Graafs bok får jag på tafsen efter att ha läst.
Vilket liv?!
Vilka känslor?!
Hur har människan kunnat brottas med allt detta?!Och vem fan är jag att döma???
Det är en underbar bok. Full av känslor och ärlighet.
Det gör inget att språket är något taffligt ibland, jag känner hennes sorg och längtan. Och känslan av kontroll.
Jag har dessutom lärt mig enormt mycket om sjukdomen anorexi och är numer ödmjuk mot den. Tack Tina!
Du beskriver allt så bra, och jag är övertygad om att du kommer att hjälpa många unga flickor i deras kamp och det har du min heder för.
Vilken stark kvinna

Mia Dahlstrand

2009-08-12

2007-07-05
Om hennes kamp mot anorexi. Gripande, sorglig men hoppingivande.

Karin Karlsson

2009-07-10

Bra biografi om ett viktigt ämne