Genom drmmens rike

Salmson, Jo

| 2008

Det en stjälare tagit får man aldrig tillbaka ? I den femte och sista delen av ?Almandrarnas återkomst? har Rian och farfar lämnat sin stuga i Skråbergen på flykt undan hertigens soldater - och stjälaren som döljer sig mitt ibland dem! Än en gång är Rian den ende som kan rädda Almandrarna och folket i Skrådalen. Han har fått en id om hur han ska kunna undgå att slukas av stjälaren. Men han vet inte om det kommer att lyckas och om han ska våga. Går det inte, är det ute med dem alla. Och om han inte vågar är det lika illa ... Upplösningen, när Rian möter stjälaren, blir dramatisk.

Helt okej

2014-12-02

Almandrarnas terkomst av Jo Salmson r uppdelad i fem ljudbcker p cirka 50 minuter vardera. Det r mycket spnnande berttelser.
Det hr var fem magiska fantasybcker nr fantasy r som bst. Bcker jag varmt rekommenderar bde vuxna och barn att lsa. Jag hade stor behllning av bckerna. Tycker om den modiga Rian som trots sin rdsla vgar st upp mot det onda. Lyssna p dem!

Anna Johansson

2010-10-07

En bra avslutning p Almandrarnas terkomst. Det mrks att bckerna r skrivna till barn, men de r vldigt mysiga att tilltalande.