Ge aldrig upp

Alonzo, Michael

| 2007

I Ge aldrig uppberttar Michael Alonzo, den frre sngaren i kultpunkbandet KSMB samt Stockholms negrer, sin egen historia. Det r berttelsen om hur han lever med en kvinna som utt stt r krleksfull och god, men som inom hemmets vggar snart visar sig vara en djvul - en kvinna som slr och misshandlar sin man. Nr hon senare vntar parets barn bestmmer hon sig dessutom fr att hon inte vill ha Michael som far, varp hon kidnappar pojken och frsvinner.Naket och sjlvutlmnade berttar Michael Alonzo om hur han av sonens mamma blir frntagen rtten att trffa sin son. Och vi fr drefter flja den svra kampen fr att f honom ter.Ge aldrig upp r en gripande skildring av den starka krleken mellan en far och hans son. En bok som inte lmnar ngon oberrd.

Lina Forss

2014-04-28

VIKTIG!!!!!

malin karlsson

2012-06-04

S otroligt fint att lsa en bok dr en pappa skrivit....... Mycket bra

Erica Berglund

2012-04-05

Handlar om pappors rtt till sina barn, ett s otroligt viktigt mne!!!

Ruth Lezz

2011-05-24

Socialsekrekterare, frskolelrare och advokater borde alla ha ngot att hmta i denna angelgna bok.

Jerry Olsson

2009-08-27

Michael Alonzo har skrivit en bok med namnet Ge aldrig upp som handlar om hans kamp fr att kunna f trffa sin son Marino.

Boken r baserad p dagboksanteckningar och beskriver en vrld som det sllan berttas om. En vrld dr mamman r den som slss, r aggressiv och gr allt fr att sabotera umgnget mellan far och son. Kan inte hon styra och bestmma s ska hon frstra och hrska med myndigheter som per automatik tror p allt hon sger och gr.

Ls hela min recension hr:

Linda Lindblom

2009-08-14

En otroligt vacker och rlig bok om en pappas kamp om rttigheten till hans son. Hr ser man en annan sida av jmlikhet, papporna som idag vgras trffa sina barn har tyvrr inte mycket att sga till om.