Gåvan

Ahern, Cecelia

| 2010

Varje dag för Lou Suffern en kamp mot klockan. Han måste alltid vara på flera ställen samtidigt och göra tusen saker samtidigt. Om nätterna drömmer han rastlösa drömmar och när han är hemma med familjen vandrar tankarna ständigt i väg. Ingenstans finner han ro. På väg till jobbet tidigt en vintermorgon träffar Lou på Gabe, en hemlös man som sitter på gatan utanför kontorsbyggnaden. Lou blir nyfiken på honom och fixar ett jobb åt honom i postrummet. Men snart börjar Lou ångra att han hjälpte Gabe. Hans blotta närvaro gör Lou illa till mods och hur är det möjligt att Gabe faktiskt lyckas med att vara på två ställen samtidigt?Allteftersom julen närmar sig börjar Lou lära sig att värdesätta tiden. Han börjar förstå vad som verkligen är viktigt i livet och får samtidigt lära sig den tuffaste läxan av alla. Gåvan är en berättelse om personer som döljer hemligheter. Precis som julklappar gömmer...

Mikaelita Bovalius

2015-08-16

Bra bok för en drömmare och bra för att läsa i avkopplingssyfte. Jag förväntade mig inte riktigt bokens slut.

Maria Linder

2014-12-19

För amerikansk!!!
Jag var dock inte helt förberedd på slutet...

Therese Östman

2014-06-26

Nej inget för mig, börja med noggrann läsning, men sen läste jag de sidorna jag kände för och sista kapitlet. Betyg: 2

Sara Eriksson

2013-10-02

Fin bok, med ett fint budskap inbakat :)

Anna Lindgren

2013-09-05

Kände ingenting! Rekommenderas inte...

2013-06-13

Jag har läst två böcker av Cecelia Ahern tidigare, ”P.S. Jag älskar dig!” och ”Där regnbågen slutar”. (Länkarna går till mina recensioner av dom).

”Gåvan” var väl ungefär som dom två tidigare. Lite bättre än ”När regnbågen slutar”, men lite sämre än ”P.S. Jag älskar dig!”

Helt okej för lite lättsam underhållning, men ingenting som jag kommer att minnas.

Maria Klamas

2012-07-22

Hmmm en banal bok, en banal historia, om det vi alltid tjatar om, mer tid, om vi bara kan vara på två ställen samtidigt, jag hinner inte med, jag borde göra det, jag borde göra detta, vad ska man prioritera, dåliga samveten, och alltid missar vi det som egentligen är det viktiga... nåväl, lättläst men tämligen trist bok i det stora hela!

Caroline Karlsson

2012-01-07

En småmysig sagohistoria som tyvärr bygger upp förväntningar som inte infrias...

unni drougge

2010-03-10

Köpte den på Arlanda för att än en gång konstatera att anglosaxiska författare är fan så mycket bättre på feelgood. Inget mästerverk, dock, om nu nån trodde det.