Gasten

Larsson, Åsa

| 2015

Håll i er! PAX-serien som har liknats vid både Harry Potter och Hungerspelen är nu framme vid efterlängtade del 5 ? Gasten! Deckardrottningen Åsa Larsson står tillsammans med författaren Ingela Korsell och serietecknaren Henrik Jonsson för en av höstens mest efterfrågade och omtalade böcker.Tiden pulsar och mörkret vandrar in. Det är december och Mariefredsborna rustar för julmarknad och luciatåg, men föga anar de vilken kuslig lucia det kommer att bli för staden. En oskyldig lek blir snabbt farlig när en port skapas till den andra sidan och tre gastar börjar härja. Alrik och Viggo för en kamp mot klockan. Det gäller att bekämpa varelserna fort ? innan folk gastkramas till döds!?PAX? är ett unikt urban fantasy-epos för mellanåldern, fyllt med drama, magi och action och utspelar sig mitt i dagens Mariefred. Här har vi en modern nordisk klassiker.Läs mer om Viggo, Alrik...

Ulla Englund

2022-08-10

Alling är en utmärkt uppläsare av utmärkta böcker.

PAX-böckerna är fyllda med mystik, absolut beroendeframkallande och fängslande och ganska nagelbitande läskiga samtidigt som dom är roliga.

I PAX-bokserie växer de gamla sagorna fram och ger ett nytt liv åt de bortglömda och gömda väsen och tillsammans med en modern skildring blir böckerna till riktigt fängslande, spännande och mystiska bladvändarserie.

Den var spännande bra och roligt att läsa den

bra bok

Gullis lästips

2019-07-08

Malin Öhman

2018-10-01

Jag älskar PAX-böckerna! Jag har läst dom högt för min 11åring, men den här boken fick jag avsluta själv. Han tyckte att det blev för läskigt. Tråkigt eftersom serien innehåller så vansinnigt mycket mer än bara otäckheter. Bröderna Alrik och Viggo är två underbara killar att följa och jag tänker sluka serien trots att jag är 35 år och vuxen ;).

Teresia Kjellgren

2016-04-02

Lika spännande som vanligt, en riktig bladvändare. Läs den!