Gardens Spells

Bascom, North Carolina is a town where everyone is known for their family's characteristics, passed down through generations. One family's women are good in bed: they always marry well. One family gives birth to a strong man - always called Josiah - once in a generation (you go to him to help you when you move house). The Waverleys are known for their magic touch: Evanelle, who's lived in Bascom all her life, gives people what they need before they know they need it; Claire, who came to town when she was six and never wants to leave, can turn the plants in her garden into delicious food and drink with spectacular effects on those who consume it; Sydney, who ran away from her home town at 18, hasn't worked out what hers is. When Sydney returns to Bascom with her little girl, in flight from an abusive marriage, she proves a catalyst for change in the lives of all three women.

Iris Eriksson

2013-03-06

Den här boken var, är, helt underbar. Den kändes en aning långsam i början eftersom kapitlen fokuserar på olika personer, men ju mer man läste desto mer lärde man känna karaktärerna och brydde sig om dem mer. Jag läste ut den snabbt när jag väl kom in i den. Och den där... Passionerade, lustfyllda och oförklarliga kärleken som beskrevs i den.. Det är ju den känslan alla vill känna. Jag älskar att läsa om de känslorna men när jag väl läst klart den så känner jag mig så otroligt ensam och tom. Längtar efter att själv få känna så, själv vilja ha någon... Bara någon. Uff, en jobbig känsla. Men en jätte fin bok, rekommenderar den varmt.

Charlotte B

2012-08-03

Bra bok... Gillade den mycket!

2012-08-01

En varm och mysig läsning.

Emma Poucette

2012-07-11

Lite tunn och väldigt lättläst, men jag älskade trädgården och hur huvudpersonen blandade örter och blommor för att ändra humör. Något sliskig och förutsägbar, men den värmde.

Josefine Ejebjörk

2012-01-06

Mysig lite övernaturlig bok. Snabbläst. Nästan lika bra som Sugar Queen, hennes andra bok.

Åse Bandling

2011-04-10

Gillade den här, annorlunda och mysig. Efterlämnar en bra känsla.

Detta är en liten karamell som man ej kan lägga ifrån sig. Man läser den med ett leende på läpparna, man blir glad av den.