Gänget i tunnelbanan

Christiane F

| 1981

Tommy -

2015-01-16

En gripande livsskildring, där hopp och förtvivlan blandas om vartannat. Fungerar i både utbildningssyfte, men även som skönlitteratur. Rekommenderas!

Maja Korpvinge

2011-03-15

Känns som en livstid sen jag läste den.

Petra Hansson

2010-10-23

En bok alla tonåringar bör läsa. Världens bästa anti-knarkbok.

Annelie S

2010-05-13

Såg filmen i skolan på högstadiet, antagligen i avskräckande syfte, och det fungerade verkligen. Otäck film, tyckte jag då. Läste nu boken som ju kom före filmen och den är skriven med intervjuer som underlag, alltså en historia ur verkligheten. Skrämmande!!!! Nästan ofattbart för mig, som verkligen växte upp i en "skyddad verkstad" om man jämför. Var heroinisterna fler på 70 talet, och yngre? frågar jag mig själv. Eller finns den här verkligheten för många så unga människor än idag? För det är det som är så anmärkningsvärt för mig, de var ju så otroligt UNGA, dessa huvudpersoner i boken. Och hur gick det för Christiane sedan? Vissa små bitar i boken var jag tvungen att hoppa över annars hade jag nog kräkts. Så håll i dig om du ska läsa denna omskakande berättelse.

Camie Hedelius

2010-02-28

Ja filmen är oxå väldigt bra! =)

Louise A

2010-02-28

En bok som fungerar lika bra idag. Filmen är oxå suverän...inte minst för Bowies gästspel.

Camie Hedelius

2010-02-26

Absolut den bästa bok jag någonsin har läst..!
Läste den första gången när jag var 13 år.. Har tappat räkningen på hur många gånger jag läst den, så bra är den.. =) Så köp den!
Det finns en bok med bilder i oxå, men den är jättesvår att få tag på. Finns nog nästan bara på bibblan nuförtiden.. Annars finns ju internet..

Handlar om ungdomar och droger.. Bra bok om tungt ämne!

Eyez Only

2010-02-15

Mycket bra och otäck bok om droger bland unga människor, men lite tungläst emellanåt, känns som för mycket text på sidorna.