Galoppmysteriet (LasseMajas detektivbyrå)

Widmark, Martin

| 2009

Välplanerad hästkapplöpning med oväntat resultat! Spänningen är olidlig på galoppbanan utanför Valleby. Har nybörjaren någon chans att vinna över de tre stjärnryttarna? Det spekuleras och satsas pengar hej vilt. Lasse och Maja är på plats ...De rutinerade hästarna tar genast ledningen, men det dröjer inte länge innan de tappar fart, en efter en. Det är misstänkt likt fusk! Inte kan väl Sara Bernard, nybörjaren, ha mixtrat med alla hästarna för att själv kunna vinna? Någon har saboterat tävlingen, och Lasse och Maja inser att de travat rakt in i sitt sjuttonde fall. "Fråga en någorlunda lässugen åttaåring vad han eller hon läste senast och chansen är stor att svaret blir - en bok om LasseMajas Detektivbyrå", enligt Södermanlands Nyheter. Karaktärerna Lasse och Maja dyker även upp i andra medier: i biofilmen "Kameleontens hämnd" (premiär julen 2008, på dvd juni 2009), i teves julkalender...

2021-12-15

Jättebra.

den va bara och rolig

den va bra och rolig

2021-11-10

super bra bok som är spännande då man får veta vem som fuskade i tävlingen. Jag gillar att det var en hemlig lucka i golvet där allting låg. Jag älskar denna bok och jag rekommenderar den.

2021-10-12

Fusk på galoppbanan!

2021-10-04

Den var så spännande.

Den va bra. För jag gillar mysterium.

Fredrik Palmqvist

2013-05-19

Denna va spännande och hästarna va roligt ritade

Fredrik Palmqvist

2013-05-19

Den va spännande och bra

Annica Bark

2012-11-11

En av barnens favoriter. Jag gillar verkligen LasseMaja-böckerna, de är både roliga och barnen tycker även att de är smått spännande. De är snabblåsta och svåra att lägga ifrån sig. Denna handlade ju om hästar och det är djur jag älskar så denna var ju extra rolig att läsa.

Lejla Ibricic

2011-03-05

Den här var sådär. Lite tråkig att läsa tycker jag .