Fyren

James, P. D.

| 2006

2017-09-07

En mycket välskriven historia förutom det så vanliga misstaget att beskriva en av karaktärerna med olika hårfärg med 3 sidors mellanrum. Jag tycker att sådana detaljer är störande. Men för övrigt spännande och mysig med lagom fokus på de inblandade karaktärerna.

Lilian Lidforss

2015-06-08

Bra och spännande!/Lilian

Susanne Honkanen

2014-08-08

Gillar verkligen hennes sätt att skriva och berätta.

Marc Moore

2014-07-02

En klassisk engelsk deckare a la Christie inte helt olik tio små negerpojkar. Ett brott på en ö, begränsat med misstänkta och en massa motiv och ledtrådar som pekar åt olika håll.
Man lär aldrig känna polis intendent Dalgleish vilket står i stor kontrast till hur väl dom misstänkta analyseras.
Och beskrivs inte Kate med tjockt svart hår för att senare i kapitlet beskrivas som blond, eller har jag fått det om bakfoten?
Helt ok tidsfördriv men knappast något jag kommer bära med mig.

Oskar Henriksson

2010-07-11

Att jag missat P D James! Vilka miljöbeskrivningar och vilka personporträtt. Och vilken härligt skön intrig. Jag kommer läsa alla hennes böcker nu!

2010-02-21

En hederlig engelsk kriminalare i lyxmiljö. Och jag faller pladask för miljöskildringen och för vår hjälte den poesiskrivande och förälskade Adam Dalgliesh.

Thomas Rosswall

2009-09-23

P. D. James är en mästerlig berättare. Adam Dalgliesh, huvudpersonen från Scotland Yard, växer genom böckerna och blir en vän man gläds och sörjer med.