Fyra dagar, fyra nätter

Matson, Morgan

| 2011

"Vi kunde göra vad vi ville, åka vart vi ville. Vi skulle korsa kontinenten. Vi hade bil, bensinpengar och ett mål. Vägen låg öppen framför oss." Amy Curry tycker inte att livet är så himla toppen. Pappan dog nyligen i en bilolycka, och sedan dess har allting varit riktigt jobbigt. Hennes mamma har bestämt att familjen ska flytta från Kalifornien till Connecticut för att starta på nytt. I samband med flytten måste Amy köra familjens bil tvärs över kontinenten. Problemet är bara att hon sedan bilolyckan vägrar köra bil. Mamman fixar en chaufför, Roger, en kille Amy inte träffat sedan hon var liten, men hon är inte särskilt sugen på att sitta i en bil med en nästan okänd kille (dessutom oväntat snygg) i fyra dygn - vad pratar man om liksom? Amys mamma har gjort en resrutt åt dem, bokat hotellrum, och till och med gett Amy en bok där hon kan skriva upp sina minnen från resan. Förutsättningarna...

Denna bok var bra tycker jag =)

ilenna i

2012-10-12

En annorlunda bok som gärna hade fått vara dubbelt så tjock!
Gillar att boken är uppbyggd som en riktig resebok med inklistrade kvitton, anteckningar osv. Det gjorde så att det kändes som att man själv var med i bilen.
Allteftersom får man veta historian bakom anledningen till att Amy inte vill köra bil längre, och det gör också att man vill fortsätta läsa hela tiden för att få veta mer.
Jag tyckte särskilt om delen när hon träffar sin brorsa och hade gärna sett att den delen varit längre.
En väldigt härlig bok i vilket fall!

Karin Stomberg

2012-09-19

Härlig bok, verkligen värd att läsa

stina englund

2012-02-13

Sträckläsning! Älskar denna bok, är så perfekt för sommarläsning!

Johanna Lundin

2011-07-29

Klassisk ungdomsbok med en lärorik översikt över USA tack vare den fysiska resa de gör.

Sofies bokblogg

2011-06-03

Vågar säga att detta är årets sommarbok redan innan sommarlovet har börjat. Läs den, så förstår du vad jag menar!