Fyr 137

Angerborn, Ingelin

Innan vi gick kastade jag en sista blick p fyren. Drren var stngd och avsatsen tom och jag hade just brjat dra en lttad suck, nr andan liksom fastnade i halsen. - Titta! flmtade jag. I det gonblicket hade jag kunnat svra p att jag sg ngot skymta frbi i det versta fnstret. Ett blekt litet ansikte som liksom spanade ut genom rutan med stora, mrka gon.Vem ger dagboken som Elvira, Meja och Bea hittar borta vid Svartudden? Vem r det som har ristat in sitt namn i fyrens grund? Och vem r det egentligen Elvira ser i fyrens fnster? r det bara inbillning, eller finns det ngon sanning i spkhistorierna som berttas om fyren? Tredje och sista delen i Ingelin Angerborns succtrilogi! Fristende fortsttning p Rum 213 och Sal 305. Rum 213 hade filmpremir i februari 2017!

Det handlar om tre flickor som ker p en camping, men det blir inte som dem har tnkt sig. Dem gr till en fyr och dr r allting inte som det ska.

Jag tipsar denna boken till er som gillar spnning.

Rosendals skola k 4

2021-12-09

Jag tyckte den var jttebra och spnnande!

2021-12-08

Jag tyckte att boken var bra! :)

Den hr boken r jtte bra. Ni mste testa lsa den hr boken nu!!!

Fyr 137 ja vad betyder det och varfr. Vem r ens Svarta Sara. En kvinna med vit klnning och blont hr? Bea Elvira och Meja tre kompisar som ska p camping dom tror att dom ska ha kul hela resan men det dom inte vet att Svarta Sara kan komma nr som helst. Som en gng nr dom vaknar av att ngon r vid deras tlt. Eller nr dom ser en kvinna med brunt hr och en nyckel till fyren fast att Fia vet att ingen lnare fyren. Och vem Fia r ja det fr du veta nr du lser bocken.

2021-11-18

Den hr boken fr 5 stjrnor fr den var bra och den var spnnande.

2021-11-18

den var jtte bra

2021-11-16

den hr boken fr 5 stjrnor fr den r jtte spnnande det handlar om att det var jag och en tjej som heter Meja och Bea.Vi skulle p semester med Meja och hennes familj.Det finns massor med mer jag kan bertta men orkar inte s prova ls den!

Den hr boken r jtte bra! Prova och ls denna!!!!!

Jag tyckte den hr boken var helt okej i brjan och sen s blev den mer spnnande och roligare nr man hade kommit till ungefr mitten av boken.

Passar bra fr folk som vill lsa bcker som r spnnande men samtidigt ganska mysig.

Hej!
Fyr 137 r en s bra bok.
Den r bde spnnande och lskig.
Den r halvlnga med mycket bra text!

Den var trkig i brjan men blev rolig senare med fyren och det!

Tjnaskolan klass 4c

2021-10-24

Boken handlar om tre tjejer, Elvira, Meja och Bea. De ska ka och campa med Mejas frldrar. De ker lnge och sedan vid 12 r de framme. Efter en stund checkade de in sig fr en plats. De fick platsen C22, sedan s gick de till deras plats. Elvira, Meja och Bea brjade stta upp ett tlt bredvid husvagnen. Camilla Mejas mamma gick och kpte pizza. Efter de t s kom Meja p att g att bada. De gick till vattenrutschbanan. Innan de gick kastade de en blick p fyren drren var stngd och avsatsen tom och de hade just brjat dra en suck.

Jag tycker att boken r bra fr att den r spnnande lite lskig och den var rolig ocks fr att den r lng och frklarar mycket.

2021-10-22

Jag tycker att den hr boken var bra.Den handlar om 3 tjejer som heter Elvira,Meja och Bea,Elvira sg ngot i fnstret p fyren,med mrka svarta gon...

2021-10-22

Jag gillar dem bckerna jttemycket, bsta jag lst! Jag r ett stoort fan av Ingelin och hennes bcker. 10/10!!

Jag gillar bckerna om Elvira, Meja och Bea vldigt mycket.
Bckerna om dem r vldigt spnnande och roliga.Tjejerna ska ka och campa tillsammans och vl p campingen hnder det massor av spnnande saker.
Dem hittar ocks en jtte gammal dagbok dr det dyker upp nya meddelanden varje dag.

4a Vnnsby skola

2021-10-06

super spnnande

Eva Johansson

2021-10-06

bra handling och spnnande

Tvetafriskola k 4

2021-10-01

Tre tjejer r ute p camping och masor av konstiga saker hnder.

Jag gillar boken jttemycket fr att dom r spnnande och det hnder saker. Elvira Meja och Bea ska campa och det finns en fyr som man kan beska. Det finns ven en legend om ett spke som kallas Svarta Sara

Den r en rolig bok men ocks spnnande. Jag tycker ni ska prova lsa den / kerstin

LSKAR DENNnNA!!!!!! LOVE YOUU INGELIN!!!

rolig spnnande lite lskig

Den var jttebra! Den handlade om 3 tjejer som hittade en dagbok, och att nnting har hnt i natt, Boken var spnnande och lskigt.

Nathalie Zettersten

2020-04-26

Bra bok

Tuva Persson

2018-07-17

Jttebra och vldigt spnnande.

Spnnande lsning fr sommarlovet! Den tredje och sista (?) boken i Angerborns serie om de tre kompisarna och s Mebel som visar sig genom nummerpltar och andra ledtrdar. Tycker nog inte att det hr var den starkaste av Angerborns bcker, men rekommenderar den nd till lssugna barn (och vuxna). Lses med frdel p en camping, eller i nrheten av en fyr!

Bra😊