Fyr 137

Angerborn, Ingelin

| 2017

Innan vi gick kastade jag en sista blick på fyren. Dörren var stängd och avsatsen tom och jag hade just börjat dra en lättad suck, när andan liksom fastnade i halsen. - Titta! flämtade jag. I det ögonblicket hade jag kunnat svära på att jag såg något skymta förbi i det översta fönstret. Ett blekt litet ansikte som liksom spanade ut genom rutan med stora, mörka ögon. Vem äger dagboken som Elvira, Meja och Bea hittar borta vid Svartudden? Vem är det som har ristat in sitt namn i fyrens grund? Och vem är det egentligen Elvira ser i fyrens fönster? Är det bara inbillning, eller finns det någon sanning i spökhistorierna som berättas om fyren? Tredje och sista delen i Ingelin Angerborns succétrilogi! Fristående fortsättning på Rum 213 och Sal 305. Rum 213 hade filmpremiär i februari 2017!

Det handlar om tre flickor som åker på en camping, men det blir inte som dem har tänkt sig. Dem går till en fyr och där är allting inte som det ska.

Jag tipsar denna boken till er som gillar spänning.

Jag tyckte den var jättebra och spännande!

2021-12-08

Jag tyckte att boken var bra! :)

Den här boken är jätte bra. Ni måste testa läsa den här boken nu!!!

Fyr 137 ja vad betyder det och varför. Vem är ens Svarta Sara. En kvinna med vit klänning och blont hår? Bea Elvira och Meja tre kompisar som ska på camping dom tror att dom ska ha kul hela resan men det dom inte vet att Svarta Sara kan komma när som helst. Som en gång när dom vaknar av att någon är vid deras tält. Eller när dom ser en kvinna med brunt hår och en nyckel till fyren fast att Fia vet att ingen lånare fyren. Och vem Fia är ja det får du veta när du läser bocken.

2021-11-18

Den här boken får 5 stjärnor för den var bra och den var spännande.

2021-11-18

den var jätte bra

2021-11-16

den här boken får 5 stjärnor för den är jätte spännande det handlar om att det var jag och en tjej som heter Meja och Bea.Vi skulle på semester med Meja och hennes familj.Det finns massor med mer jag kan berätta men orkar inte så prova läs den!

Den här boken är jätte bra! Prova och läs denna!!!!!

Jag tyckte den här boken var helt okej i början och sen så blev den mer spännande och roligare när man hade kommit till ungefär mitten av boken.

Passar bra för folk som vill läsa böcker som är spännande men samtidigt ganska mysig.

Hej!
Fyr 137 är en så bra bok.
Den är både spännande och läskig.
Den är halvlånga med mycket bra text!

Den var tråkig i början men blev rolig senare med fyren och det!

Boken handlar om tre tjejer, Elvira, Meja och Bea. De ska åka och campa med Meja’s föräldrar. De åker länge och sedan vid 12 är de framme. Efter en stund checkade de in sig för en plats. De fick platsen C22, sedan så gick de till deras plats. Elvira, Meja och Bea började sätta upp ett tält bredvid husvagnen. Camilla Meja’s mamma gick och köpte pizza. Efter de åt så kom Meja på att gå att bada. De gick till vattenrutschbanan. Innan de gick kastade de en blick på fyren dörren var stängd och avsatsen tom och de hade just börjat dra en suck.

Jag tycker att boken är bra för att den är spännande lite läskig och den var rolig också för att den är lång och förklarar mycket.

2021-10-22

Jag tycker att den här boken var bra.Den handlar om 3 tjejer som heter Elvira,Meja och Bea,Elvira såg något i fönstret på fyren,med mörka svarta ögon...

2021-10-22

Jag gillar dem böckerna jättemycket, bästa jag läst! Jag är ett stoort fan av Ingelin och hennes böcker. 10/10!!

Jag gillar böckerna om Elvira, Meja och Bea väldigt mycket.
Böckerna om dem är väldigt spännande och roliga.Tjejerna ska åka och campa tillsammans och väl på campingen händer det massor av spännande saker.
Dem hittar också en jätte gammal dagbok där det dyker upp nya meddelanden varje dag.

super spännande

Eva Johansson

2021-10-06

bra handling och spännande

Tvetafriskola åk 4

2021-10-01

Tre tjejer är ute på camping och masor av konstiga saker händer.

Jag gillar boken jättemycket för att dom är spännande och det händer saker. Elvira Meja och Bea ska campa och det finns en fyr som man kan besöka. Det finns även en legend om ett spöke som kallas Svarta Sara

2021-09-30

Den är en rolig bok men också spännande. Jag tycker ni ska prova läsa den / kerstin

2021-09-30

ÄLSKAR DENNnNA!!!!!! LOVE YOUU INGELIN!!!

rolig spännande lite läskig

Den var jättebra! Den handlade om 3 tjejer som hittade en dagbok, och att nånting har hänt i natt, Boken var spännande och läskigt.

Nathalie Zettersten

2020-04-26

Bra bok

Tuva Persson

2018-07-17

Jättebra och väldigt spännande.

Spännande läsning för sommarlovet! Den tredje och sista (?) boken i Angerborns serie om de tre kompisarna och så Mebel som visar sig genom nummerplåtar och andra ledtrådar. Tycker nog inte att det här var den starkaste av Angerborns böcker, men rekommenderar den ändå till lässugna barn (och vuxna). Läses med fördel på en camping, eller i närheten av en fyr!

Bra😊