Fruset offer

Giles Blunt

| 2003

"Fanns det åtta skulle den få det. Det finns ingen svensk författare som skriver lika bra." SVT Fyra tonåringar har försvunnit i Algonquin Bay i norra Kanada. Och när kvarlevorna av den trettonåriga Katie Pine påträffas i ett gammalt gruvschakt börjar den otänkbara sanningen gå upp för kriminalaren John Cardinal: den fridfulla lilla staden döljer en fruktansvärd hemlighet. Och redan väntar nästa offer på att dö – tiden håller på att rinna ut... Den kanadensiske författaren Giles Blunts Fruset offer är en suggestiv skildring av skräcken som drabbar en vinterpinad småstad – och av en varmhjärtad ensamvargs obändiga sökande efter rättvisa. ”... lysande – en av de bästa kriminalromaner jag någonsin läst ... Den...

2015-12-29

Blev bättre och bättre ju längre in i boken man kom. Kändes ovanligt djuplodande och nyanserad för att vara en deckare. Skönt att inga personer bara var svarta eller vita, inte ens med de riktigt sjuka kändes det som att det var särskilt enkelt. Läser gärna mer av Blunt!

Camilla Forssén

2011-10-07

En mycket bra deckare. Ett härligt driv framåt och ett bra persongalleri. Hade svårt att lägga den ifrån mig. Kommer definitivt läsa mer av denna författare.

Tomas Karlsson

2011-01-13

Ruggig bok om trasiga människor, en av de bättre thrillers jag läst.

Roger Svensson

2010-05-15

den tar sej och går från en svag tvåa i inledningen med samma gamla tråkiga "gammal grinig snutgubbe som inte tycker att kvinnor ska va poliser" till att bli riktigt spännande. stark trea

Louise A

2009-09-11

Blunts bästa, riktig nagelbitare.

W

Wanja Cederqvist