Fruktans hus

Ahlstedt, Mats

ÖVER 500 000 SÅLDA BÖCKER I SVERIGE!Maja och Mikael tänker köpa ett hus vid sjön Mjörn utanför Göteborg. De förra ägarna till det gamla huset blev brutalt mördade och polisen lyckades aldrig lösa fallet. Huset har nu stått tomt i två år. Därför är priset lågt och Maja och Mikael bestämmer sig ändå för att slå till. Första natten upptäcker Mikael att en tonårsflicka gömmer sig på vinden. Hon flyr och hittas kort därefter mördad. Den unga tjejen kommer från ett HVB-hem i närheten där hon behandlats för sitt drogmissbruk. Ytterligare en flicka från hemmet omkommer och en annan försvinner spårlöst. Fatima Wallinder, utredare vid Göteborgspolisen, tar sig an fallet och hittar en låda med potensmedel i det gamla husets källare. Spåren leder till en svensk man som bedriver illegal läkemedelsförsäljning i Marbella. Vem är han? Finns det ett samband mellan dubbelmordet och tjejerna...

2021-04-07

Ganska tråkigt konstruerad historia fylld av klyschartat språk. För enkelt, helt enkelt.

A H

2020-03-18

Bra

Johanna Åberg

2020-03-15

En fantastiskt bra bok som är spännande från första till sista sidan!! En riktig bladvändare!!!

Jan Banan

2019-09-24

Riktigt bra bok!
Tycker dock att författaren gör det lite väl lätt för sig på slutet, när han mer eller mindre sammanfattar upplösningen av dramat och berövar sina läsare spänningen. Rekommenderas!

Spännande, gripande och fängslande!

villa-freja.se

2019-02-13

Jag läser sällan deckare, men den här fick jag skickat till mig som ett recensionsexemplar - tack så mycket - och det är jag glad för. Det här är en deckare, eller spänningsroman, helt i min smak. Välskriven och trovärdig, driven och spännande. För mig, som känner till några av de platser som beskrivs, är det tydligt att Ahlstedt gjort bra research. Det är alltid roligt att läsa om trakter jag själv känner till eller bor på. Sjön Mjörn, min favoritplats Nääs slott, Alingsås, Ödenäs ... så mysigt, även om berättelsen är långt från mysig.

Jag vill läsa mer av författaren.

Evasbokhylla

2018-12-04

En spännande bok men också gripande hur människor utnyttjas av de personer som ska hjälpa dem och myndigheter som skyller på varandra och ingen vill ta ansvar för tragedier som drabbar människor.

Åsa Carlsson

2018-11-02

Viktigt aktuellt ämne. Engagerande och otäckt. Fullständig recension bokblogg: https://ibokhyllan.blogspot.com/2018/11/fruktans-hus-av-mats-ahlstedt.html