Frukta ingenting

Koontz, Dean

| 1999

Christopher Snow i Frukta ingenting skiljer sig från alla som man överhuvudtaget har mött. Han har nämligen en mycket sällsynt genetisk rubbning som han delar med endast ett tusental andra amerikaner. Den störning han lider av gör honom farligt sårbar för ljus. Hans liv upptas av de extraordinära åtgärder som man måste vidta om man vill försonas med mörkret. Han är bekant med natten som ingen annan någonsin kommer att bli med det mystiska, med nattens skönhet, de många farorna och de kusliga sammetslena rytmerna ty det är bara på natten han är fri.

Patrick Fransson

2013-11-11

En av Koontz bästa! Läs den!

Iris Eriksson

2013-11-11

Jag har kluvna känslor för denna bok. Den var otroligt bra skriven som vanligt men genom hela byggde man upp en känsla som aldrig riktigt fick nå sin kulmen. I slutet då ingenting egentligen löstes så kändes det lite som om... ja, det avslutades aldrig. All den här spänningen och så i slutet är det som om de säger "tja, okej. Det är som det är, vi får se vad som händer." Och det var lite frustrerande samtidigt som jag gillar det, för det är inte så i speciellt många böcker, som jag har läst i alla fall. Men men, om ni gillar Koontz ska ni läsa den i alla fall för den är fortfarande väldigt bra skriven och fascinerande!

Liam Olsson

2011-10-23

Det här måste ha varit inspirationen som ledde fram till böckerna om Odd Thomas. En helt vanlig kille som allra helst inte alls vill vara nån hjälte, men naturligtvis blir det ändå.

Sophia Tingeling

2010-08-16

läste 100 sidor och gav upp. är en bok inte det minsta intressant efter en fjärdedel så är den inte värd att lägga tid på.

Bengt Månsson

2010-04-05

Koontz heter han...

Susanne Olén

2009-06-18

Helt ärligt. Har inte vågat läsa klart boken... Fiction som hamnade lite för nära verklighet kanske. Nån dag så